واکنش ژاپن پس از حمله انتقام‌جویانه ایران علیه آمریکا

    کد خبر :671413

دولت ژاپن با تمامی دولت‌های مربوطه برای جمع‌آوری اطلاعات (در این زمینه) همکاری خواهد کرد و ما ایمنی تمامی شهروندان ژاپنی در منطقه را تضمین می‌کنیم.

 

در پی حمله انتقام جویانه ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، دولت ژاپن اعلام کرد که از تمام دولت‌های مربوطه می‌خواهد تا برای کمک به کاهش تنش‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

 

به گزارش ایسنا  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یوشیهیده سوگا دبیر کابینه دولت ژاپن امروز (چهارشنبه) پس از انتشار اخبار حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد عراق گفت که توکیو از تمام دولت‌ها می‌خواهد تا برای کاهش تنش‌ها در این وضعیت تلاش کنند.

 

وی گفت: دولت ژاپن با تمامی دولت‌های مربوطه برای جمع‌آوری اطلاعات (در این زمینه) همکاری خواهد کرد و ما ایمنی تمامی شهروندان ژاپنی در منطقه را تضمین می‌کنیم.

 

دبیر کابینه ژاپن افزود: توکیو همچنین از تمام کشور‌های مربوطه می‌خواهد تا تمام تلاش دیپلماتیک خود را برای ارتقاء روابط و کاهش تنش‌ها به کار گیرند.

 

سوگا در ادامه گفت که ژاپن کماکان در مسیر اعزام یک ناو به خلیج فارس برای کمک به تامین ایمنی شناور‌های ژاپنی و نفتکش‌ها در آب‌های این منطقه قرار دارد.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

 

انتقام سخت ایران در پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در بغداد با واکنش‌های زیادی در میان مقامات آمریکایی مواجه شده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهارنظر خود درباره حمله ایران تلاش کرد با خونسردی به ان واکنش نشان دهد.

 

وی در توییتی منفعلانه نوشت: همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.

 

جو بایدن معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و یکی از نامزد‌های پیشتاز در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ در توییتر خود نوشت: فعلا درباره حملات چهارشنبه علیه پایگاه‌های این کشور اظهارنظر نمی‌کنم.

 

وی گفت: تا زمانی که اطلاعات بیشتری منتشر نشود قصد ندارم درخصوص این اخبار اظهارنظر کنم. اما یک چیز را خواهم گفت: ما برای سربازان و اتباع آمریکایی در خارج از کشور دعا می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید