واکنش مسکو به استقرار بالگردهای انگلیسی در مرز روسیه

    کد خبر :521872
مسکو

سفارت روسیه در لندن به اقدام انگلیس در مستقر کردن بالگرد در نزدیکی مرزهای روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، سفارت روسیه در لندن اقدام انگلیس در مستقر کردن بالگردهای نظامی در استونی و در نزدیکی مرزهای روسیه را یک اقدام تحریک آمیز دیگر توصیف کرد.

در بیانیه سفارت روسیه در لندن آمده است: ما از نزدیک برنامه حضور انگلیس در ناتو و گسترش حضور نظامی در شرق اروپا را پیگیری می‌کنیم. به اعتقاد ما استقرار بالگردهای جدید در استونی و بیانیه‌ای که در خصوص مقابله با روسیه منتشر شده یک حرکت تحریک آمیز دیگر است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این اقدام انگلیس نشان می‌دهد که لندن اهداف و منافع خود را با پوشش مقابله با روسیه پیش می‌برد.

در روزهای گذشته «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه استقرار بالگرد تهاجمی در استونی، اقدامی بازدارنده است، گفت: «تهدیدهایی که ما از جانب روسیه مشاهده می‌کنیم بسیار جدی است و از سویی دیگر ما می‌خواهیم با استقرار بالگردهای تهاجمی آپاچی (در استونی) اطمینان حاصل کنیم به صورت مداوم با شرایط متغیر این منطقه خود را تطبیق می‌دهیم».

گاوین ویلیامسون افزایش استقرار بالگردهای تهاجمی در استونی را «بسیار بسیار حیاتی و مهم» دانست و مدعی شد «بسیاری از کشورها از این اقدام انگلیس استقبال کردند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید