واکنش فدراسیون جهانی شطرنج به پیروزی بردیا دانشور در جام جهانی

  • ورزشی
  • شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۹:۲۰
    کد خبر :1012982
فدراسیون جهانی شطرنج بردیا دانشور جام جهانی

بردیا دانشور در مسابقات جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ به پیروزی ارزشمندی دست یافت و به مرحله سوم این رقابت‌ها صعود کرد.

در جریان جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ که در باکو در حال برگزاری است، بردیا دانشور، ملی‌پوش شطرنج ایران که از مرحله اول صعود کرده بود، در مرحله دوم به مصاف گریشوک، سوپر استاد بزرگ روس رفت و موفق شد این حریف قدرتمند را در دو بازی متوقف کند. ملی‌پوش شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۵۷۷ در این مسابقات حضور دارد، در دو بازی مقابل حریف روس با ریتینگ ۲۷۳۶ به تساوی رسید تا تکلیف صعود به بازی سوم و تکمیلی کشیده شود. در دیدار تکمیلی، ملی‌پوش شطرنج ایران توانست گریشوک را شکست دهد تا ملی‌پوش شطرنج ایران به مرحله سوم جام جهانی ۲۰۲۳ صعود کند.

فدراسیون جهانی شطرنج درباره پیروزی ملی پوش شطرنج ایران نوشت: روز الکساندر گریشوک غم‌انگیز شد زیرا او از این رقابت‌ها حذف شد. بردیا دانشور ایرانی با ریتینگ ۲۵۷۷ رقیب سرسختی برای گریشوک بود.

فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) ضمن ارائه توضیحات بازی این دو شطرنج باز ادامه داد: پایانی غم‌انگیز برای گریشوک و پیروزی قهرمانانه برای قهرمان ۱۷ ساله شطرنج ایران رقم خورد. شطرنج باز ایران در دور سوم به مصاف سالم صالح خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، دانشور با این پیروزی ارزشمند باید در دور بعدی این رقابت‌ها به مصاف سالم صالح از امارات با ریتینگ ۲۶۶۱ برود. ملی‌پوش نوجوان شطرنج ایران با این پیروزی حدود ۷ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد. پیش از این صعود پرهام مقصودلو و سید محمد امین طباطبایی به مرحله سوم جام جهانی مسجل شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید