واکنش عربستان به اقدامات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس

    کد خبر :808622

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای به اتفاقات رخ داده در بیت‌المقدس واکنش نشان داد و از رژیم صهیونیستی خواست تا به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

وزارت خارجه عربستان سعودی شب گذشته (شنبه) در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس گفت که ریاض مخالف بیرون کردن فلسطینی‌ها از بیت‌المقدس است.

به نوشته وبگاه شبکه العربیه، در این بیانیه آمده است: «عربستان سعودی طرح و اقدامات اسرائیل برای تخلیه منازل فلسطینی‌ها در قدس و تحمیل حاکمیت خود در آن‌ها را نمی‌پذیرد و هرگونه اقدام یکجانبه و هرگونه نقض تصمیمات قانونی بین‌المللی و هر اقدامی که فرصت از سرگیری روند صلح را نقض کند و صلح و امنیت منطقه را بر هم بزند را محکوم می‌کند.»

دولت سعودی در ادامه مدعی شد که در کنار مردم فلسطین قرار دارد و از تمامی تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حلی عادلانه و فراگیر در ارتباط با قضیه فلسطین حمایت می‌کند. راه‌حلی که موجب برپایی کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شود.

در روزهای گذشته صهیونیست‌های افراطی با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی مانع ادای فرایض دینی از سوی آن‌ها شدند و این در حالی بود که مأموران رژیم صهیونیستی نیز از آنها حمایت می‌کردند. این اقدام به درگیری شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها انجامیده است.

درگیری‌ها در دو شب گذشته به شدت جریان داشته و شب گذشته نیز که فلسطینی‌ها برای برگزاری مراسم شب قدر به مسجدالاقصی رفته بودند، درگیری‌ها آغاز شد و صهیونیست‌ها با گلوله‌های پلاستیکی به فلسطینی‌ها حمله کردند.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید