عبدالمهدی: حمله آمریکا نقض آشکار حاکمیت و دشمنی علیه عراق است

واکنش عادل عبدالمهدی به ترور سردار قاسم سلیمانی

  • آرشیو
  • جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
    کد خبر :669396

عادل عبدالمهدی: ما با شدیدترین عبارات این اقدام آمریکا را که به شهادت قاسم سلیمانی فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی انجامید محکوم می‌کنیم.

 

نخست وزیر مستعفی عراق در واکنش به حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد که به شهادت فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران ایران و معاون حشد شعبی انجامید خواهان نشست فوق العاده پارلمان شد.

 

به گزارش سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق امروز جمعه حمله بامدادی پهپاد‌های آمریکایی به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را به شدت محکوم کرد.

 

وی گفت: ما با شدیدترین عبارات این اقدام آمریکا را که به شهادت قاسم سلیمانی فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی انجامید محکوم می‌کنیم.

 

عبدالمهدی عنوان داشت: اقدام به ترور شخصیت‌های عراقی و شخصیت‌هایی از کشور‌های دوست در خاک عراق نقض آشکار حاکمیت عراق است.

 

وی همچنین خواهان نشست فوق العاده پارلمان در این باره شد و گفت: پارلمان عراق باید تصمیمات قانونی را در راستای حفظ کرامت عراق و امنیت و حاکمیت آن اتخاذ کند.

 

عبدالمهدی در ادامه حمله آمریکا را “دشمنی” علیه عراق و نقض آشکار شروط حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور خواند.

 

نخست وزیر مستعفی عراق در ادامه گفت: این اقدام آمریکا خطر روشن شدن فتیله جنگ ویرانگر در عراق، منطقه و جهان را بیشتر می‌کند.

 

وی شهیدان قاسم سلیمانی و المهندس را نماد‌های بزرگ پیروزی علیه داعش خواند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید