واکنش ظریف به سخنان برجامی نماینده آمریکا

  • کامنت
  • شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۶:۱۴
    کد خبر :863419
واکنش ظریف به سخنان برجامی نماینده آمریکا

ظریف در صفحه توییترش به سخنان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره تعهداتش نسبت به توافق هسته ای برجام و اجرای آن واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در صفحه توییترش نوشت: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از فرصت تغییر دولت در ایران و «فراموشکاری» تروئیکای اروپا و اتحادیه اروپا بهره می جوید تا تاریخ اخیر را بازنویسی کند. ایران هیچ گاه از «بازگشت دوجانبه به برجام» دست نشست. آمریکا این کار را کرد. برای بررسی اسناد «عدم اجرای» برجام از سوی آمریکا و تروئیکای اروپا، لطفا به آدرس اینترنتی undocs.org/A/75/968 مراجعه کنید.

اظهارات ظریف در پی این مطرح می شود که رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران روز جمعه ۲۸ آبان در بحرین گفت، به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که شاید بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، منافعی که این توافق در پی دارد را از دست بدهد.

مالی در کنفرانس منامه گفت: زمانی فرا خواهد رسید که اگر ایران به پیشرفت‌های فعلی خود ادامه دهد، غیرممکن می‌شود که به توافق هسته‌ای برجام بازگردیم و منافع آن توافق را بار دیگر داشته باشیم.

وی افزود: پیشرفت های هسته ای ایران زنگ خطر را در تمام منطقه به صدا درآورده و این همان چیزی است که به گذر زمان سرعت بخشیده و همه ما را به این نقطه رسانده که بگوییم زمانی اندکی برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام باقی مانده است.

وی گفت ایالات متحده در این مورد با چین و روسیه «موضعی مشترک» دارد، «چرا که همه می‌خواهیم از وقوع بحران جلوگیری کنیم. همه ما خواهان جلوگیری از بحرانی هستیم که ایران در ادامه این راه ممکن است ایجاد کند.»

به گزارش ایسنا، رابرت مالی افزود: می‌خواهم تصریح کنم، هیچ ابهامی وجود ندارد که آنها [مقامات ایران ] در حال حاضر مشغول چه کاری هستند، این که می‌خواهند مذاکرات را طولانی و پیشرفت در برنامه هسته‌ای‌شان را سرعت ببخشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید