واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به ساخت و سازها در روزهای تعطیل

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۵۶
    کد خبر :721285

علی اعطا در پایان دویست و نودهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ساخت‌وساز در ایام تعطیل، ‌اظهار کرد: در حال حاضر ساخت‌وساز در روزهای مختلف، غیر از ایام نوروز که هر ساله با بخشنامه متوقف می شود ادامه دارد و محدودیت خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت ساخت ساز در روزهای تعطیل قابل پیگیری است تا مردم بتوانند در روزهای تعطیل به جهت اینکه ساخت و سازها آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، در آرامش باشند افزود: در این باره در کمیسیون بحث‌هایی داشته‌ایم اما به طور ویژه این موضوع تاکنون دنبال نشده است البته در این رابطه گزارش خاص و شکایت جدی نداشته ایم اما با این حال این مسئله قابل طرح است.

اعطا در خصوص شکایات مطرح در این موضوع، گفت: شکایت مربوط به زمانی است که یک قانونی نقض می‌شود، اگر این رویه بخواهد تغییر بکند باید یک مطالبه جدی بوجود بیاید و در این باره بررسی‌های بیشتری نیاز است چون ساخت و ساز طبیعتا همه مراحل آن در شهر توام با آلودگی صدا نیست. اما آن بخشی که آلودگی صوتی و سر و صدا ایجاد می‌کند (مثل مرحله تخریب یک ساختمان که توام با سر و صدا است) می توان برای آنها محدودیت ایجاد کرد.

به گزارش تسنیم، سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: کارگروهی در وزارت راه و شهرسازی مقررات ملی ساختمان را تصویب و ابلاغ می‌کنند و در سراسر کشور به صورت یکسان لازم الاجرا است. مرجع تهیه و تصویب این موارد در وزارت راه و شهرسازی است. در رابطه با تهران اگر بخواهد در این مورد اقدام خاصی صورت بگیرد، شورا می‌تواند وارد عمل بشود و شهرداری را ملزم کند. این موضوع می تواند از طریق بخشنامه داخلی شهرداری یا مصوبه شورا به شهرداری عملیاتی شود و یا اگر به امر ملی تبدیل شود به یک مرجع ملی نیاز است و خود مقررات ساختمان می‌توانند به این موضوع ورود بکنند.

اعطا افزود: اگر این موضوع در تهران دنبال بشود منطقی‌ترین راه این است که شهرداری چنین موضوعی را بخشنامه کند، همانطور که برای ایام نوروز معاونت شهرداری به مدت 15 روز ساخت و سازها را تعطیل اعلام می کند. این کار شدنی است و می توان در بقیه ایام تعطیل سال نیز به صورت یک بخشنامه مصوب شود. این موضوع حتما نیاز به مصوبه شورا ندارد و می‌تواند به صورت یک بخشنامه و دستورالعمل در خود شهرداری باشد.

وی در خصوص بررسی پرونده باغات در جلسات شورا گفت: مواردی که در دستور بوده و تعدادی پرونده نیز در این خصوص وجود دارد. در واقع این روند دائمی است. در شهرداری مواردی که در خصوص رای باغ، نظر کارشناسی باغ داده می شود در ماده هفت بعد به کمیسیون شورا می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید