واکنش روسیه به استقرار سامانه موشکی آمریکایی در رومانی: در کریمه، بمب افکن هسته‌ای مستقر می‌کنیم

    کد خبر :509924
سامانه موشکی آمریکایی

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه از استقرار بمب افکن‌های هسته‌ای دورپرواز توپولف-۲۲ ام.۳ در کریمه در پاسخ به استقرار تجهیزات سامانه پدافند موشکی آمریکا در رومانی خبر داد.

به گزارش  بازتاب به نقل از ریانووستی، ویکتور بونداریف که قبلا فرمانده نیروی هوافضای روسیه بوده است، روز دوشنبه گفت: استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در رومانی چالشی جدی برای روسیه است.

وی افزود: در واکنش به این اقدام آمریکا، وزارت دفاع روسیه تصمیم به استقرار یک اسکادران بمب افکن راهبردی در پایگاه هوایی «گواردیسکی» کریمه گرفت.

این سناتور روس خاطرنشان کرد: این اقدام (استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکایی در رومانی) موازنه قوا در منطقه را برهم زده است.

بمب افکن دورپرواز راهبردی توپولف-۲۲ ام.۳ قادر به حمل سلاح هسته‌ای و طی چند هزار کیلومتر است.

این بمب افکن برخوردار از توان حمل ۲۴ تن انواع بمب و موشک، برد پروازی زیاد، توانمندی پنهانکاری بالا و سامانه‌های پرقدرت اخلالگر است که در دوران شوروی ساخته و تا ۲، ۲ برابر صوت سرعت دارد.

بونداریف گفت که بمب افکن‌های دورپروازی که در کریمه مستقر می‌شوند این امکان را فراهم می‌کند تا سیستم‌های پدافند هوایی و موشکی را بتوانیم در هر نقطه‌ای از اروپا هدف قرار دهیم.

به گفته وی، امکانات بمب افکن توپولف-۲۲ ام.۳ به گونه‌ای است که می‌تواند همه نوع هدفی را در شعاع یکهزار کیلومتری منهدم کند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع روسیه یادآوری کرد که علاوه بر این بمب افکن‌ها جنگنده‌های میگ-۲۹ و سوخو-۲۷ نیز در کریمه مستقر شده است.

بونداریف گفت: نیروی نظامی قدرتمند روسیه در کریمه هر روز قوی‌تر می‌شود و به سیستم‌های پدافند موشکی اس-۳۰۰، اس-۴۰۰، بوک-ام.۲، پانتسیر-اس.۱ و موشک‌های تاکتیکی اسکندر هم مجهز خواهد شد.

وی ادامه داد: این تجهیزات می‌توانند حریم هوایی کریمه را به خوبی پوشش دهد

این سناتور روس از مجموعه‌های موشکی ساحلی باستیون و بال به عنوان تسلیحات دیگر روسیه اشاره کرد که در کریمه مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه سیستم‌های تسلیحاتی روسیه پهنه آبی دریای سیاه را تحت کنترل دارند، افزود: این کنترل با توجه به اقدامات تحریک آمیز ناتو در دریای سیاه ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید