واکنش حسین شریعتمداری به تهدید اسراییل

    کد خبر :832820
واکنش حسین شریعتمداری به تهدید اسراییل

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان نوشت: در صورت حماقت رژیم صهیونیستی، علاوه‌بر تلافی سنگین و پشیمان‌کننده ایران علیه این رژیم، آمریکا و انگلیس هم شریک جرم تلقی می‌شوند و منافع آنها در منطقه نمی‌تواند و نباید از پاسخ سخت ایران در امان باشد.

حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:

پنج‌شنبه شب (۷ مرداد – ۲۹ جولای) کشتی نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» در دریای عمان و در ۳۰۰ کیلومتری جنوب مسقط مورد اصابت چند فروند پهپاد قرار گرفته و دو تن از خدمه آن که تابعیت انگیسی و رومانیایی داشته‌اند کشته می‌شوند. رژیم صهیونیستی مدعی است که حمله به این نفتکش از سوی ایران صورت گرفته و اعلام کرده است که آن را تلافی خواهد کرد! در این باره گفتنی است؛

۱- در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی خبر داد که این رژیم طی دو سال گذشته به ۱۲ کشتی نفتکش که حامل محموله‌های نفتی به مقصد بنادر سوریه بوده‌اند، حمله کرده است! و نتانیاهو چند هفته بعد با مباهات از حمله به کشتی‌های نفتی در دریای عمان یاد کرد و گفت به هر قیمتی که شده مانع رسیدن محموله‌های نفتی به سوریه خواهد شد!

۲- در پی این اعتراف صریح، حمله متقابل به کشتی‌های اسرائیلی آغاز شد و از آنجا که نزدیک به ۹۰ درصد مبادلات رژیم صهیونیستی از طریق دریا صورت می‌پذیرد، حملات یاد شده که در آن ردپایی از حمله‌کنندگان نیز باقی نمانده بود، اسرائیل را با وحشت و اضطراب شدیدی روبه‌رو کرد و مقامات رژیم اشغالگر فلسطین با دستپاچگی راهی واشنگتن شدند.

۳- روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰- اوایل ماه می‌- روزنامه سعودی شرق‌الاوسط که در لندن منتشر می‌شود، خبر داد که به تازگی چند تن از مقامات بلند پایه نظامی و اطلاعاتی اسرائیل وارد واشنگتن شده و با مقامات آمریکایی درباره میزان تاثیر حمله به کشتی‌های حامل نفت به سوریه به تبادل‌نظر نشسته‌اند! شرق‌الاوسط می‌نویسد طرفین در این نشست مشترک به این نتیجه رسیده‌اند که حمله به کشتی‌های ایران برای اسرائیل خسارت‌های فراوان و عواقب غیرقابل تحملی داشته است و برای مقابله با ایران باید راه‌کارهای دیگری جست‌وجو کرد.

۴- این نکته نیز گفتنی است که از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون ۵ کشتی نفتکش رژیم صهیونیستی با حملات موشکی و پهپادی روبه‌رو شده است که هنوز کانون حمله به این شناورهای غول‌پیکر مشخص نیست.

۵- اوائل خردادماه سال جاری – ۵ ژوئن- یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه‌ هاآرتص به طور تلویحی اعتراف کرد که حمله به کشتی‌های ایرانی، هنگامی موثر بود که این حملات پنهانی صورت می‌گرفت و برای در امان بودن از حمله متقابل ایران باید این حملات برای همیشه و یا دست‌کم برای مدتی متوقف شود.

۶- بعد از حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» وابسته به شرکت صهیونیستی «‌زودیاک»، مقامات رژیم صهیونیستی ضمن نسبت دادن این حمله به ایران (که هیچ قرینه‌ای برای آن وجود ندارد) با سرو صدای زیاد و جنجال رسانه‌ای از واکنش متقابل سخن گفته‌اند! تا آنجا که شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده اسرائیل چراغ سبز ایالات متحده و انگلیس را برای انجام عملیات علیه ایران دریافت کرده است! و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و نیز دولت بی‌آبروی انگلیس نیز بر ضرورت حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند!

۷- و اما، این بار رژیم صهیونیستی آشکارا و رسماً از احتمال حمله به کشتی‌های ایرانی سخن می‌گوید و از این روی اگر دست به حماقتی بزند باید توجه داشته باشد که؛
الف:‌ ایران اسلامی بر اساس اصل شناخته‌شده و رسماً تعریف‌شده «حق مقابله به مثل» -retaliation – مقابله به مثل را حق قانونی خود می‌داند و مخصوصاً وقتی پای رژیم کودک‌کش، جعلی و اشغالگر رژیم صهیونیستی در میان باشد، نه فقط از آن عدول نمی‌کند بلکه از آن استقبال نیز خواهد کرد.

ب: در صورت حماقت رژیم صهیونیستی، علاوه‌بر تلافی سنگین و پشیمان‌کننده ایران علیه این رژیم، آمریکا و انگلیس هم شریک جرم تلقی می‌شوند و منافع آنها در منطقه نمی‌تواند و نباید از پاسخ سخت ایران در امان باشد. آنها به خوبی می‌دانند که تمام خاک فلسطین اشغالی زیر بُرد موشک‌های نقطه‌زن ماست، ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین فقط ۲۴۰ کیلومتر با ما فاصله دارد و منافع انگلیس هم در منطقه به آسانی در دسترس خواهد بود و ..

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید