واکنش تند سناتور آمریکایی به احمدی نژاد

    کد خبر :363398

جنجال کپرنیک، از سال ۲۰۱۶ تاکنون ادامه دارد. در روز‌های اخیر شرکت نایک و احمدی نژاد بر شدت آن افزوده‌اند. کپرنیک در یک تبلیغ شرکت نایک ظاهر شد و این شرکت را به مناقشه‌اش در برابر لیگ ملی فوتبال آمریکا وارد کرد.

سناتور آمریکایی که برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آماده می‌شود، از اظهارات احمدی‌نژاد درباره ورزشکار پرحاشیه آمریکایی برای انتقاد از رقیب‌انتخاباتی‌اش استفاده کرد.

به گرازش فرارو، در ادامه جنگ توئیتری درباره مناقشه کالین کپرنیک، ورزشکار آمریکایی، محمود احمدی نژاد و یک سناتور آمریکایی هم وارد معرکه شدند. ماجرا از روز دوشنبه آغاز شد. زمانی که احمدی نژاد در توئیتر رسمی خود از کپرنیک حمایت کرد و گفت:” این هفته فصل لیگ ملی فوتبال (آمریکا) آغاز می‌شود، متاسفانه بار دیگر کپرنیک در لیست لیگ ملی فوتبال حضور ندارد. حتی با وجود اینکه او یکی از بهترین کوارتربک‌های لیگ است”.

در ماه‌های اخیر، کپرنیک در کانون جنجال‌های سیاسی-ورزشی بوده است. او در اعتراض به تبعیض‌های نژادی در آمریکا در آغاز یک بازی در سال ۲۰۱۶، به هنگام پخش سرود ملی آمریکا به احترام سرود ملی نایستاد و روی نیمکت نشست و سپس زانو زد. کپرنیک از لیگ ملی فوتبال آمریکا شکایت کرده و آن را به تبانی برای حذف او به دلیل کنشگری متهم کرده است. دونالد ترامپ هم از کپرنیک و اعتراضاتش انتقاد کرده و آن را غیرمیهن‌دوستانه توصیف کرده است. بنابراین، دفاع احمدی نژاد از کپرنیک می‌تواند یک عمل سیاسی تلقی شود.

تد کروز، سناتور آمریکایی، حمایت احمدی نژاد از کپرنیک را فرصت مناسبی برای تبلیغات انتخاباتی‌اش دید. در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر آینده، کروز با رقیبی به نام بتو اروکه مواجه است. اروکه اخیرا در یک ویدئویی از حق کپرنیک برای اعتراض به بی‌عدالتی نژادی از طریق زانو زدن در حین پخش سرود ملی دفاع کرد. کروز از دفاع مشترک احمدی نژاد و اروکه از کپرنیک برای پیشبرد تبلیغات انتخاباتی‌اش استفاده کرد و در توئیتر خود با لحنی تند درباره احمدی نژاد نوشت:” هنگامی که یک دیکتاتور ایرانی رادیکال ضدیهودی و ضدآمریکایی به طور موکد با شما موافق است، شاید این نشانه‌ای است مبنی بر اینکه تو، لیک ملی فوتبال و نایک همگی در طرف مقابل مردم آمریکا ایستاده‌اند”.

توئیت پرواکنش کروز درباره احمدی نژاد

جنجال کپرنیک، از سال ۲۰۱۶ تاکنون ادامه دارد. در روز‌های اخیر شرکت نایک و احمدی نژاد بر شدت آن افزوده‌اند. کپرنیک در یک تبلیغ شرکت نایک ظاهر شد و این شرکت را به مناقشه‌اش در برابر لیگ ملی فوتبال آمریکا وارد کرد.

این نخستین بار نیست که احمدی نژاد درباره ورزشکاران آمریکایی اظهار نظر می‌کند. هفته گذشته، احمدی نژاد به مناقشه سرنا ویلیامز، تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی، هم وارد شد و از مخالفت رئیس فدراسیون تنیس فرانسه با پوشش کامل ویلیامز انتقاد کرد. این تنیسور با لباسی که سراپای او را می‌پوشاند، در مسابقات تنیس آزاد فرانسه شرکت کرده بود. ووکس دفاع احمدی‌نژاد از ویلیامز را عجیب توصیف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید