واکنش به پارتی کرونا در تهران و تست خصوصی قبل از مهمانی‌ها

    کد خبر :705785

دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه برگزاری محفل‌های خصوصی با انجام تست کرونا، آسیب بزرگی به سلامت افراد وارد می‌کند، گفت: انجام تست کرونا قبل از ورود به میهمانی هیچ تضمینی برای پیشگیری از بیماری ایجاد نمی‌کند، چراکه بسیاری از تست‌های فعلی اگر بر مبنای آنتی ژن باشد، گاهی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد منفی کاذب است، به این معنا که فرد احتمالا مبتلا بوده ولی پاسخ تست منفی می‌شود. ضمن اینکه گاهی اوقات برای شکل‌گیری بیماری تا مثبت شدن تست فاصله‌ای وجود دارد، یعنی ممکن است فرد در شروع بیماری و بروز علایم باشد ولی پاسخ تست منفی باشد.

وی با هشدار نسبت به خطرات این اقدام ادامه داد: این حرکت یعنی اخذ تست کرونا پیش از ورود به مهمانی، یک امنیت کاذب گذرا ایجاد می‌کند که به شدت خطرناک است، چراکه ممکن است فردی به دلایلی آلوده بوده، ولی جواب تست منفی باشد، به همین دلیل افراد با خیال راحت وارد میهمانی شده و در پی آن تمام اختلاط‌های تجمعی شکل گرفته و به شیوع و انتقال بیماری دامن می‌زند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با ابراز امیدواری نسبت به عدم برگزاری چنین میهمانی‌هایی در سطح شهر عنوان کرد: اینکه این مساله تا چه میزان در شهر تهران مصداق داشته و متواتر است، هنوز اطلاع دقیقی نداریم، با اینحال به فرض اگر موارد آن اندک باشد نیز مساله خطرناکی است.

زالی با بیان اینکه اگر امروز سالن‌های سینما، تئاترو مکان‌های اجتماع تعطیل شده به خاطر حفظ حقوق و سلامت خود افراد است، اظهار کرد: طبیعی است که حضور در اجتماعات می‌تواند به صورت تصاعدی افزایش قابل توجه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به دنبال داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین،وی با بیان اینکه این بیماری به شدت مسری و در نوع خود بالقوه خطرناک است مطرح کرد: اعمال این محدودیت‌های مدنی برای حفظ سلامتی شهروندان است، بنابراین اگر خود مردم نیز برای سلامت خود، خانواده، اقوام، دوستان و همکاران خود ارزش و اهمیت قائل هستند، باید تمکین این موضوعات و محدودیت‌ها را مدنظر قرار دهند، چراکه منفعت این مساله قبل از هر چیز به خود آنان برمی‌گردد.

وی با اشاره به یکی از مشکلاتی که این روزها با آن روبرو هستیم، اظهار کرد: مشکل این است که متاسفانه بخش زیادی از مردم فکر می‌کنند که شاید این سخت گیری‌ها و محدودیت‌ها مهم نبوده و اهمیتی ندارد، متاسفانه برخی این بیماری را ساده گرفته‌اند و با همین نگاه عمل می‌کنند و متاسفانه برخی از مهمانی‌ها و دورهمی‌ها با همین نگاه شکل می‌گیرند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه بارها تاکید شده که در این شرایط حتی صله رحم و دیدار با افراد خانواده و به خصوص سالخوردگان را کنار بگذارید، ادامه داد: همه می‌دانیم که این محدودیت‌ها سخت بوده و مشکلات عاطفی زیادی به دنبال دارد، با این حال تمام این محدودیت‌ها به خاطر سلامتی مهمان و میزبان و در کل افراد جامعه اعمال می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید