واکنش آیت‌الله نوری همدانی به شایعات پیرامون کودتای 28 مرداد

    کد خبر :42206

آیت‌الله نوری‌همدانی ربا را یکی از آفات اقتصاد دانست، گفت: ربا موضوعی است که خداوند درباره مذمت آن در ۷ قسمت قرآن‌کریم سخن به میان آورده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی شامگاه پنج‌شنبه در ضیافت افطاری که با حضور علما و روحانیون در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: علامه طباطبایی عالم بی‌نظیری بود که این توفیق را داشتم که 5 سال در درس تفسیر ایشان حضور داشته باشم.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی دارای ویژگی‌هایی خاصی بود و انسان متواضعی بود، افزود: ایشان در زمینه تفسیر قرآن کریم و نشر اهل‌بیت (ع) زحمات بسیاری کشید، تفسیر المیزان کتاب نمونه‌ای است که توسط علامه طباطبایی نوشته شده ‌و دایرالمعارف نمونه‌ای است که در هر موضوعی ابتکارات فراوانی دارد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در زمینه اجتماعی موضوع تبری کفار در قرآن‌کریم بیش از موضوعات دیگر مورد توجه است، تبری کفار و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام مورد تاکید قرآن کریم است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ربا را یکی از آفات اقتصاد دانست عنوان کرد: در میان موضوعات اقتصادی ربا موضوعی است که خداوند درباره مذمت آن در 7 قسمت قرآن کریم سخن به میان آورده و یکی از مضرات اقتصاد جامعه اسلامی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به کودتای 28 مردادماه سال 32 گفت: در این کودتا آیت‌الله کاشانی شاه را فراری داد اما آمریکا مجدد وی را برگرداند، آیت‌الله کاشانی قهرمان و مبارز بود و نفت کشور با تلاش‌های ایشان ملی شد اما دشمن تلاش می‌کند موضوع را تحریف کند.

وی با اشاره به اهداف دشمن برای مقابله با اسلام افزود: کشورمان قرآن و اسلام دارد که استکبارجهانی تلاش می‌کند به مقابله با این دو اصل مهم بپردازد و باید به مقابله با این هدف شوم بپردازیم.

منبع: مشرق

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید