واکنش آمریکا درباره موقعیت برتر ایران در مذاکرات وین

    کد خبر :887136
واکنش آمریکا درباره موقعیت برتر ایران در مذاکرات وین

«وندی شرمن»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی نیوز اظهارنظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات هسته‌ای را رد کرد.

شرمن گفت: «ما (فقط) هر چیزی را که ایران ارائه دهد را قبول نمی‌کنیم. در صورتی که ایران به برجام پایبند بماند، ما برجام را به طور کامل وارد خواهیم کرد.»

این مقام آمریکایی با تکرار اتهامات ضدایرانی واشنگتن گفت: «همه گزینه‌های ما همیشه روی میز باقی می‌مانند، صرف نظر از اینکه چه چیزی در اینجا انتخاب می‌شود.»

همزمان با ادامه مذاکرات با ایران در وین، مقامات آمریکایی به اظهارنظرهای منفی و کارشکنی روی آورده اند. روز گذشته نیز سخنگوی کاخ سفید در سخنانی گفت که مذاکرات وین به نقطه حساسی رسیده است. «جن ساکی» در عین حال و در راستای تعیین ضرب الاجل های ساختگی افزود که در صورت عدم دستیابی به توافق طی هفته‌های آینده بازگشت به توافق هسته‌ای برای آمریکا غیرممکن خواهد بود.

این در حالی است که مقامات ارشد دولت آمریکا هم پیش از این مدعی شده بودند که دولت بایدن معتقد است که نهایتاً تا پایان ماه فوریه بتوان برجام را احیا کرد.

همچنین اخیراً گروهی از سناتورهای آمریکا به رئیس جمهور این کشور درباره حصول هر گونه توافق با ایران بدون مشورت و نظر کنگره هشدار دادند.

به گزارش مهر، این گونه به نظر می‌رسد که رسانه‌های آمریکایی و برخی از جریان‌های داخلی این کشور تلاش می‌کنند با تمرکز بر چنین رویکردهایی شرایط ایران در مذاکره را سخت‌تر نشان دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید