واکنش آمریکا به خبر برخورد پلیس ایران با بدحجابی

    کد خبر :1009166
آمریکا برخورد پلیس ایران بدحجابی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالاتی درباره برخورد پلیس ایران با بدحجابی، توافق ایران و عراق برای تهاتر نفت در ازای گاز و موضوع آزادسازی زندانیان آمریکایی زندانی در ایران پاسخ داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که با توجه به امضای توافقی میان عراق با ایران برای تهاتر نفت در ازای گاز و این که احتمالا این اقدام ناقض تحریم‌های آمریکا بوده است، آیا واکنشی نسبت به این موضوع دارد، گفت: نه واکنشی ندارم. ما به رصد این مسئله ادامه می‌دهیم.

در ادامه این نشست خبری، میلر در پاسخ به سوالی درباره آزادی شهروندان دو تابعیتی آمریکایی که در ایران زندانی هستند، گفت که کار وزارت امور خارجه آمریکا روی این مسئله ادامه دارد اما اطلاعاتی جدیدی برای ارائه در این زمینه ندارد.

او تاکید کرد که این موضوع اولویتی مهم برای دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه، با توجه به استقرار گشت‌های پیاده و خودرویی پلیس ایران در خیابان‌ها برای برخورد قانونی با افراد بدحجاب، در پاسخ به این که چه نظری در این باره دارد، با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران و با اشاره به برخی ناآرامی‌های سال گذشته در ایران پس از مرگ مهسا امینی در جریان بازداشت توسط پلیس امنیت اخلاقی، نسبت به آن چه اجرایی کردن حجاب اجرایی می خواند، ابراز نگرانی کرد و گفت: ما بر این باوریم که زنان و دختران در همه جا باید قادر باشند چیزی را که می‌خواهند بپوشند.

ایسنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید