واکنش آخوندی به فضاسازی‌های رسانه‌ای

    کد خبر :414939

کاندیدای شهرداری تهران به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ داد.

عباس آخوندی پس از استماع نظرات و سوالات اعضای شورای شهر تهران به سوالات آن‌ها پاسخ داد و با اشاره به مشکلات مالی در شهرداری تهران گفت: مسائل مالی در تهران بسیار مهم است و می‌بینید که هر چه که در شهر برای فروش وجود داشت، فروخته‌اند و هزینه‌های جاری شهر نیز بسیار زیاد است و با گرفتاری‌های زیادی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ملی نیز دولت با چالش‌های مالی زیادی مواجه است، تصریح کرد: با این حال می‌توانیم با ایجاد نظام مالی محلی عملکرد موثری در تهران داشته باشیم؛چرا که دارایی‌های تهران چندین هزار میلیارد تومان است و می‌توان نظام مشخصی را برای اداره آن‌ها تدوین کرد.

آخوندی با بیان اینکه خصوصی‌سازی در تهران بسیار مهم است،‌ گفت: شهرداری تهران 41 سازمان،‌ شرکت و معاونت دارد که اداره آن‌ها بار سنگینی را به دوش شهرداری تهران انداخته است و باید با ورود خصوصی‌سازی شهرداری را چابک‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه احداث خطوط 6 و 7 مترو بسیار مهم است، اما می‌توانیم با انتقال مراکز ایجاد بار ترافیکی به خارج از تهران بار ترافیکی را کاهش دهیم، گفت: ایجاد کمربند جنوبی پایتخت می‌تواند حمل و نقل سنگین در شهر را کاهش دهد و اساسا بار ترافیکی تهران سبک‌تر می‌شود.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اشکالات یا خوبی من این است که تیم ندارم، تصریح کرد: کسی که شهردار می‌شود باید راست‌بردی مدیریت کند نه اینکه همه را بیرون بریزد و اساسا تیم،‌ باند و گروه ندارم و عمده تکیه من به رشد استعدادهای درونی و جذب نیروهای جوان خلاق است و به همین دلیل بوده است که در وزارت مسکن مرکز توسعه‌ای را برای افراد زیر 30 سال ایجاد کرده‌ام و همین برنامه را در شهرداری تهران خواهم داشت تا شهر مطلوب جوانان ساخته شود.

وی با بیان اینکه می‌گویند من نگاه بالا به پایین دارم اما من معلم هستم و این مسائل ساخته و پرداخته ضد رسانه‌ها است، گفت: مشکلی با فضای رسانه‌ای ندارم و سال‌هاست که در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها قلم می‌زنم اما با ضد رسانه که وابسته به باندها است و کارش تخریب است مشکل دارم چرا که به محض مبارزه با کانون‌های فساد هجمه ایجاد می‌کنند و اگر سر سوزنی حرف‌های آن ها درست بود نمی‌توانستم پنج بار از مجلس رأی اعتماد بگیرم.

آخوندی با بیان اینکه گروه‌های ضد رسانه قدرتمند و پولدار هستند و آنقدر جوسازی می‌کنند که حتی افراد اصلاح طلب شورا را نیز دچار تردید می‌کنند، گفت: من رسانه‌ای هستم اما با ضد رسانه کاری ندارم و می‌بینید بعد از سال‌ها وقتی هواپیمای نو می‌آید و مدیرعامل ایرباس خودش هواپیماها را تحویل می‌دهد خبرنگاری می‌گوید این‌ها دست دوم هستند و من دلم برای نمایندگان می‌سوزد که شبکه‌های ضد رسانه شماره‌های آن‌ها را پیدا کرده و روزانه 20 الی 30 پیامک می‌زنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مبنای عمل من قانون است گفت: مبنای مدیریتم مبارزه با فساد است و هیچ تسامحی در این زمینه نخواهم داشت.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورا من را انتخاب کرده‌اند و از آن‌ها تشکر می‌کنم گفت: در این مدت با هیچکس تماس نگرفتم اما حالا که در این فرآیند قرار گرفتم باید بگویم لازم است شئونات اجرایی و اداری حفظ شود یعنی همانطور که شورا نباید در امور اجرایی دخالت کند، شهردار نیز نباید انتظار داشته باشد که هر چه که می‌گوید شورا قبول کند چرا که هدف همه ما صرفه و صلاح تهران است.

وی با بیان اینکه من قبول دارم که برنامه‌ام ریسک‌هایی دارد، تصریح کرد: من با شهامت و شجاعت ریسک برنامه‌هایم را قبول می‌کنم؛ اما اگر به من رأی می‌دهید قرار نیست ریسک حرف‌هایم را به تنهایی قبول کنم.

آخوندی افزود: ضمن حفظ استقلال حکمرانی شهری به دوگانگی شهرداری و دولت اعتقاد ندارم، بلکه آن را سم مهلک می‌دانم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید