‏واکنش‌های پر شمار مجازی پیرامون تهاتر نفت با قرارگاه خاتم؛ اولویت الان کشور تکمیل مصلی است یا فقرزدایی؟!

  • سیاسی
  • جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۵:۱۵
    کد خبر :887226

بر اساس اخبار رسمی منتشر شده در فضای رسانه ای کشور کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در تازه ترین تصمیم های خود قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را موظف کرده است تا در ازای تهاتر نفت خام اقدام به بازسازی مصلی های نیمه کاره کشور کند و در این میان یک‌ هزار میلیارد تومان نیز برای مصلای تهران از محل بند (ی) تبصره یک اختصاص یافته است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- دو روز پیش بود که  رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح مصوبات آخرین نشست این کمیسیون به رسانه ها گفت: کمیسیون تلفیق به منظور تکمیل مصلاهای نیمه کاره کشور با معرفی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را موظف کردند، نسبت به تکمیل و تحویل مصلاها اقدام کند و براین اساس به مقدار یک‌ هزار میلیارد تومان برای مصلا های سراسر کشور و یک‌ هزار میلیارد تومان نیز برای مصلای تهران از محل بند (ی) تبصره یک اختصاص یافت.

زارع در رابطه با این تصمیم توضیح داد: هزینه کرد این اقدام پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و در قبال نفت خام به نرخ رسمی صادرات نفت در مکان های مورد نظر قرارگاه، تحویل می‌شود. درآمد این بند از طریق تهاتر نفت خام با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تسویه خواهد شد.

انتشار این خبر در سطح رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی با بازتاب های گسترده ای از سوی کاربران رو به رو شده و انتقادهای فراوانی را نیز به همراه داشته است.

انتقادهایی که مواردی از آن بیش از آنکه جنبه تخریبی داشته باشند، جنبه دلسوزانه دارند و به واسطه این مهم مطرح می شوند که در فضای کنونی جامعه اولویت های بسیار زیادی وجود دارد که به نسبت تکمیل مصلاها به ویژه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران ضرورت های بیشتری دارند.

همانطور که اشاره شد تصمیم کمیسیون تلفیق با واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی و مجازی همراه شده است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می شود:

کاربری در توئیتر در این باره نوشته است: مجلس انقلابی قرار گذاشته نفت مملکت را که متعلق به آیندگان هم است به صورت تهاتر و در عوض تکمیل مصلاهای سراسر کشور (حالا اگر امروز تکمیل نشود، مردم از گرسنگی می گیرند مگر؟!) به  قرارگاه خاتم بدهد! عجب!

کاربر دیگری نیز در توئیتر در این باره نوشت: خوشبختانه همه مشکلات کشور و مردم حل و فصل شده و تنها مشکل مصلی های کشور مانده بود. که الحمدالله باتلاش جهادی قرارگاه خاتم انبیا آن هم به زودی حل خواهد شد. تنهااین سوال باقی می ماندکه چرا قرارگاه خاتم، بابت اجرت این کار سخت وطاقت فرسا تنها حاضر شده است، این ماده سیاه بد بو را بگیرد!

کاربر دیگری نیز در این شبکه اجتماعی نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: ازبودجه سال آینده هزارمیلیاردتومان برای تکمیل مصلاهای شهرستان و هزارمیلیاردتومان برای تکمیل مصلای تهران به قرارگاه خاتم از طریق تهاتر نفت پرداخت شود.سرهرآدمی ازشنیدن خبرسوت میکشد.دوهزارمیلیاردتومان ازپول ملت برای تکمیل مصلا؟! با این فقرواقتصادخراب! عجب!

همچنین کاربری نوشت: هزار میلیارد تومان پول ‎نفت به قرارگاه خاتم‌الانبیا داده می‌شود تا مصلای تهران را تکمیل کند. ۳۳ سال است هر چه پول در این مصلا ریختند کافی نبود! با این صدها میلیارد تومان، وضعیت زندگی چند فقیر دگرگون می شد؟ برای چند نفر شغل ایجاد می‌شد؟ چند مدرسه و بیمارستان می‌شد ساخت؟

این تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق حالا و بر اساس بررسی ها به دستاویزی برای تخریب نظام و مجلس انقلابی بدل شده و بسیاری از شبکه ها و رسانه های معاند نیز در حال سوء استفاده از این خبر و تصمیم علیه انقلاب اسلامی هستند.

مستند به همین موارد و نیز واقعیت های موجود در اقتصاد کنونی جامعه به نظر ضرورت دارد که در چنین تصمیم هایی تجدیدنظر شود و یا حداقل با تبیین صحیح ضرورت ها و اولویت بندی ها افکار عمومی را از برداشت های سوء در این باره رها ساخت.

چرا که به واسطه همین اخبار و تحولات حالا افکار عمومی تصور می کنند که متولیان و تصمیم گیران اقتصادی کشور در اولویت بندی مشکلات و کمبودهای جامعه دچار خطا شده اند و به جای رسیدگی به بحران های اقتصادی و به صورت مشخص اقداماتی در راستای فقرزدایی گام در مسیرهایی گذاشته اند که به صورت مستقیم در معیشت و رفاه مردم نقشی ندارد.

بر همین اساس به نظر ضرورت دارد تا متولیان با شفاف سازی بیشتر در این باره و در صورت لزوم تجدیدنظر در تصمیم گرفته شده اجازه سوء استفاده از این اتفاقات را به جریان های معاند ندهند.

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    مطمن باش در اولین فرصت بعد از تکمیل شدن ایرانی ها ان را ویران می کنند.

  2. نان گفت:

    آقا جان ویران چرا بکنن در مراسم های دیگر اسفاده میشود

  3. نان گفت:

    چه جالب اولین سایتی هست که کامنت ها بدون فیلتر و آنلاین منعکس میشود.

دیدگاهتان را بنویسید