واکسیناسیون تا ۲ روز آینده شروع می‌شود/ در آستانه موج پنجم کرونا قرار داریم

    کد خبر :820411
واکسیناسیون تا ۲ روز آینده شروع می‌شود/ در آستانه موج پنجم کرونا قرار داریم

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران گفت: آمار بستری‌های کرونا در دو هفته‌ی اخیر بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در نوسان است و کم‌تر از ۶۰۰ نفر نشده است.

«نادر توکلی» معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به افزایش شیوع کرونا در برخی کشورها و بررسی وضعیت تهران، بیان کرد: متاسفانه آمار ما کاهشی نیست، بلکه سینوسی است، یعنی یک روز با افزایش مراجعه به بیمارستان و یک روز با کاهش مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین نمی‌توان با توجه به شرایطی که در حال حاضر داریم، بگوییم آمار کم شده است، آمار بستری‌ها در دو هفته‌ی اخیر بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در نوسان بوده است و کم‌تر از ۶۰۰ نفر نشده است.

توکلی افزود: وقتی آمار بیمارستان‌ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم به طور موردی افزایش سرپایی داشته‌اند. پس بیم آن می‌رود که ما دوباره افزایش شیوع داشته باشیم و در واقع ما در ریسک پیک پنجم قرار داریم، چرا که آمار به حد قابل توجه رسیده و شرایط رو به افزایش است.

توکلی در پاسخ به این حدود ۵ میلیون واکسن در کشور تزریق شده و آیا اثری دارد یا نه؟، بیان کرد: واکسیناسیون بیشتر در گروه افراد بالای ۷۵ سال، کادر درمان و بیماران خاص انجام شده است و از طرفی مرگ و میر در گروه بالای ۶۶ سال و بیماران عمدتا به دلایل دیگر غیر از کرونا اتفاق می‌افتد، چرا که افراد در این سنین معمولا دارای بیماری زمینه‌ای، قلبی، کلیوی و … هستند و بنابراین مرگ و میر آنها اغلب علت‌های دیگر دارد.

وی در مورد اظهارات دیروز سخنگوی ستاد ملی کرونا مبنی بر شروع واکسیناسیون از امروز و عدم انجام واکسیناسیون در پایگاه‌های سلامت به دلیل نبود واکسن گفت: از زمانی که چنین خبری اعلام می‌شود تا زمانی که واکسن بین مراکز توزیع شود، کمی زمان می‌برد و آن طور نیست که خیلی فوری واکسن تزریق شود.

توکلی در پایان افزود: چون چرخه‌ی توزیع باید کامل انجام شود تا واکسن وارد دانشگاه شود و معاونت‌های بهداشتی‌ آنها را تحویل گیرند، این پروسه یک الی دو روز زمان می‌برد و قاعدتا یک الی دو روز آینده واکسیناسیون شروع خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید