واکسن نُواواکس به عنوان دوز یادآور تأیید شد

    کد خبر :947804
واکسن نُواواکس به عنوان دوز یادآور تأیید شد

سازمان غذا و داروی امریکا روز چهارشنبه استفاده اضطراری از واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ ساخت شرکت نُواواکس (Novavax) را برای افراد بالای ۱۸ سال تأیید کرد.

سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) استفاده اضطراری از دوز سوم واکسن نُواواکس را به عنوان واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ برای بزرگسالان مجاز کرده است. افرادی که واکسن‌های اولیه کووید-۱۹ (مدرنا یا فایزر) را دریافت کرده‌اند می‌توانند از این واکسن به عنوان دوز تقویت‌کننده یا یادآور استفاده کنند.

استنلی ارک (Stanley C. Erck)، رئیس و مدیرعامل نُواواکس در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده اکنون به واکسن نُواواکس کووید-۱۹ دسترسی دارد. بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تقریباً ۵۰ درصد از بزرگسالانی که نوبت اولیه واکسنشان را دریافت کرده‌اند، هنوز اولین دوز تقویت‌کننده را دریافت نکرده‌اند».

کمپانی نُواواکس اعلام کرد: این واکسن علاوه بر اینکه برای محافظت در برابر سویه اصلی کووید-۱۹ ساخته شده، باعث ایجاد ایمنی در برابر واریانت Omicron BA.۵ نیز می‌شود.

صدور مجوز استفاده اضطراری FDA بر اساس داده‌های کارآزمایی‌های بالینی و همچنین آزمایشاتی تحت عنوان COV-BOOST تحت حمایت بریتانیا صورت گرفت.

واکسن نُواواکس پنجمین واکسنی بود که مجوز سازمان دارویی اروپا (EMA) را دریافت کرد و نهمین واکسنی است که به تأیید سازمان جهانی بهداشت رسید.

سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری واکسن نُواواکس به عنوان یک واکسن اولیه (با تزریق دو دوز) را در ماه جولای اعطا کرد. این مجوز جدید برای نسخه تقویت‌کننده است و می‌تواند پس از تزریق واکسن اولیه کووید-۱۹، به عنوان دوز یادآور تجویز شود.

خبر آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید