واکسن نورا به مرحله پایانی فاز اول تست انسانی رسید

    کد خبر :831915
واکسن نورا به مرحله پایانی فاز اول تست انسانی رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: تزریق دوز اول واکسن نورا به تمام داوطلبان انجام شد و دوز دوم هم به نیمه تزریق رسیده است.

دکتر حسن ابوالقاسمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) روند فعالیت کارآزمایی بالینی واکسن نورا را مطلوب ارزیابی کرد و افرود: این واکسن به نحو مطلوبی درحال طی کردن فاز اول تست انسانی است.

وی با یادآوری اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده طول دوره مرحله اول تست انسانی ۲ ماه است، ادامه داد: تاکنون بیش از یک ماه از این دوره سپری شده است.

مراحل تست انسانی واکسن نورا باید ادغام شود
وی بر لزوم ادغام مراحل تست انسانی واکسن نورا تاکید کرد و گفت: این کار باید صورت گیرد و بسیاری از کشورهای تولید کننده واکسن هم از این ظرفیت بهره بردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) یادآور شد: هرچند نظارت کامل بر روند کارآزمایی بالینی انجام شود اما در این شرایط حساس ادغام مراحل می تواند سرعت دسترسی مردم به واکسن را فراهم کند به عبارتی با ادغام فاز دوم تست انسانی در مرحله اول واکسن، روند فعالیت کارآزمایی بالینی شتاب مناسب می.گیرد.

وی با بیان اینکه ما از انجام این طرح مطالعاتی بسیار راضی هستیم، ابرازامیدواری کرد اجازه همپوشانی فازهای اول و دوم تست انسانی صادر شود، این کار را هم می توان برای مراحل دوم و سوم، انجام داد.

ابوالقاسمی افزود: ما تمایل داریم که مسوولان ذیربط اجازه لازم برای این کار را بدهند تا روند کارآزمایی بالینی سرعت بیشتری گیرد.

وی ادامه داد: این واکسن در مرحله حیوانی هم از نظر بی خطری و ایمنی زایی به اثبات رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) همچنین اظهار داشت: واکسن نورا یک واکسن نوترکیب است و صفر تا ١٠٠ آن را محققان ایرانی انجام دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در ادامه حضور چند تولید کننده واکسن کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دانشمندان ایرانی به این خودباوری رسیدند که امکان تولید واکسن کرونا را دارند، که این موضوع بسیار مهمی است.

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که آیا ورود چند مجموعه ایرانی برای ساخت واکسن کرونا را مطلوب ارزیابی می کیند؟ گفت: ایران یک تولیدکننده بزرگ ندارد تا به تنهایی بتواند نیاز کشور را تامین کند و امکانات‌ برای تولید انبوه آماده نیست و به همین دلیل این روند مطلوب و مناسب است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: امکانات ما کوچک و پراکنده است پس نیاز به تنوع داریم تا بتوان واکسن کرونا مورد نیاز هموطنان در داخل کشور تولید شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید