تحقیقات جدید نشان می دهد؛

واکسن سل ریسک آلزایمر را در بیماران سرطانی کاهش می دهد

    کد خبر :668046

تحقیق جدید نشان می دهد واکسن جدید بیماری سل به کاهش ریسک بیماری آلزایمر کمک می کند.

 

در حال حاضر از هر ۱۰ فرد بالا ۶۵ سال یک نفر مبتلا به بیماری آلزایمر است و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ این رقم سه برابر می‌شود. از این‌رو نیاز به یافتن درمان این بیماری ضروری است.

 

بر همین اساس، محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند واکسن بیماری سل می‌تواند نرخ ابتلاء به آلزایمر را در بیماران سرطانی کاهش دهد. این یافته می‌تواند نور امیدی برای بیماران مبتلا به آلزایمر باشد.

 

محققان در این مطالعه با آزمایش واکسن BCG (Bacillus Calmette-Guerin) که ابتدا برای بیماری سل تولید شد و در حال حاضر برای درمان سرطان مثانه استفاده می‌شود، دریافتند این واکسن می‌تواند درمان مؤثری برای پیشگیری از آلزایمر باشد.

 

محققان با بررسی داده‌های مربوط به دهه ۱۹۶۰ دریافتند کشورهای که بیماران مبتلا به سرطان مثانه را با واکسن BCG درمان کرده بودند با شیوع کمتر بیماری آلزایمر مواجه بودند.

 

محققان در این مطالعه، ۱۳۷۱ بیمار مبتلا به سرطان مثانه را که درمان BCG دریافت کرده بودند بررسی کردند. میانگین سنی این افراد ۶۸ سال بود. در طول مدت بررسی این افراد، ۶۵ بیمار سرطانی مبتلا به آلزایمر شده بودند.

 

محققان مشاهده کردند افرادی که به عنوان بخشی از روند درمان شأن BCG دریافت نکرده بودند در مقایسه با بیمارانی که BCG دریافت کرده بودند، با ریسک بیشتر ابتلاء به آلزایمر مواجه بودند: ۸.۹ درصد در مقابل ۲.۴ درصد.

 

همچنین در مقایسه با جمعیت سالم عمومی، افرادی که هیچ وقت تحت درمان با BCG قرار نگرفتند ۴ برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به آلزایمر روبرو بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید