وام مشروط 700 میلیون دلاری دولت بایدن برای معدن لیتیوم نوادا

    کد خبر :967520
معدن لیتیوم

چیزی که می‌تواند به دومین معدن لیتیوم در ایالات متحده تبدیل شود، این هفته از سوی دولت بایدن حمایت شد. در اطلاعیه‌ای که توسط بلومبرگ کشف شد، وزارت انرژی اعلام کرد که به شرکت معدنی Ioneer وام مشروط به ارزش 700 میلیون دلار برای توسعه پروژه Rhyolite Ridge Lithium-Boron در شهرستان اسمرالدا نوادا می‌دهد.

بازتاب- انتظار داریم این معدن پس از بهره‌برداری، لیتیوم کافی برای حدود 370000 خودروی الکتریکی در سال تولید کند. آیونیر در حال حاضر با خودروسازانی مانند فورد و تویوتا قراردادهای داشته است، اگرچه این پروژه احتمالاً تا سال 2026 تولید لیتیوم را آغاز نخواهد کرد.

دولت بایدن این بودجه را از طریق برنامه وام ساخت خودروهای فناوری پیشرفته وزارت انرژی در دسترس قرار داد. برای تضمین پول، Ioneer باید تمام مجوزهای لازم را از آژانس‌های ایالتی و فدرال مربوطه دریافت کند. مرکز تنوع زیستی به دلیل خطراتی که برای گونه‌ای از گل‌های وحشی در حال انقراض در منطقه معروف به گندم سیاه تیهم دارد، با این پروژه مخالفت کرده است.

معدن لیتیوم

 وزارت کشور ایالات متحده هنوز به همین دلیل پروژه را گسترش نداده است. وزارت انرژی گفته که Ioneer برنامه‌های خود را برای سایت مورد بازنگری قرار داده تا از تأثیرات مستقیم روی نیروگاه جلوگیری کند. با این حال، شایان ذکر است که استخراج لیتیوم به آب زیادی برای انجام نیاز دارد.

با این حال، این ماده معدنی برای بسیاری از فناوری‌های مورد نیاز برای انتقال جهان به آینده‌ای با انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر ضروری است. علاوه بر این، انتظار می‌رود عرضه لیتیوم تا سال 2030 کمتر از تقاضای جهانی باشد. این شکاف، دستیابی به هدف را برای اطمینان اینکه نیمی از تمام خودروهای فروخته شده در ایالات متحده تا پایان این دهه، خودروهای الکتریکی هستند، برای دولت بایدن دشوار خواهد کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید