واقعیت ریزش کوه دنا چه بود؟/ فیلم

    کد خبر :834172
واقعیت ریزش کوه دنا چه بود؟

در روزهای اخیر تصاویری از ریزش ناگهانی بخشی از کوه دنا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد که شایعه هایی را نیز به دنبال داشت.

روز گذشته (جمعه) یک گروه پنج نفره از کوهنوردان مجرب کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان این استان و مهدی معصومی سرپرست هیأت کوهنوردی استان برای بررسی چنین موضوعی روانه کوه دنا شدند.

رییس پیشین هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد که سرپرستی این تیم را برعهده داشت روز شنبه در این زمینه گفت: این بازدید یک روزه بود و هدف از آن نیز روشنگری، شفاف سازی و پایان دادن به مباحث بی پایه و اساس، اخبار نادرست و شایعه های رایج بین مردم کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه اهالی شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا بوده است.

کرامت امیری اظهار داشت: برخی از این مباحث بی پایه و اساس، اخبار نادرست و شایعه ها شامل انفجار از سوی عده ای افراد برای یافتن گنج در کوه دنا و احتمال بروز زلزله جدید یا وقوع آتشفشان در شهر سی سخت است.

وی افزود: این ریزش هفته گذشته در قله حرا کوه دنا و در ارتفاع چهار هزار و ۲۶۰ متری رخ داده بود.

امیری عنوان کرد: به نظر می رسد این ریزش به دلیل شرایط طبیعی رخ داده باشد که نتایج نهایی آن باید از سوی زمین شناسان بررسی و اعلام شود.

مدیر باشگاه کوهنوردی قدویس بیان کرد: این ریزش در وسط یک صخره آهکی رخ داده و منطقه وسیع و گسترده ای را نیز شامل می شود.

امیری عنوان کرد: کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط کشور نباید تا اطلاع بعدی به این قسمت از کوه دنا صعود کنند زیرا احتمال ریزش مجدد آن با بارندگی یا رعد و برق وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: گروه پنج نفری کوهنوردی برای بررسی این موضوع شامل، کرامت امیری، نورالله رحیمی پور، علی امیدی، بهرام کرمی وابراهیم صالحی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید