واریز یارانه نقدی مهرماه؛ به زودی

    کد خبر :1023926
یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر قطع
 چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا مهرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی مهرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد.

تاریخ واریز یارانه نقدی مهر ۱۴۰۲ روز پنج شنبه ۲۰ مردادماه است. به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول واریز خواهد شد.

سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و دهک‌های چهارم تا نهم قرار مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ را دریافت خواهند کرد.

یارانه ۵۲۰ هزار تومانی برای چه کسانی است؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در مردادماه خبر داد. بر این اساس اگر خانوارها ۵۰ درصد مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۲ (۴۰۰ هزار تومان) خود را که معادل ۲۰۰ هزار تومان می‌شود صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار اضافه به ازای هر عضو خانواده در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و کل یارانه کمک معیشتی هر فرد به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش خواهد یافت.سلام نو

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است. برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می توانید به برنامه کاربردی “شما” (فارا) یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید.

در این مرحله فقط خانوارهای دهک‌های اول تا سوم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند از افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

سایت ثبت‌ نام یارانه جاماندگان

ثبت‌ نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا ماندند یا متقاضیان جدید یارانه نقدی هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌ نام یارانه جاماندگان به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

اختصاص یارانه‌های ویژه به دهک‌های پایین

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: کسری بودجه اثرات منفی فراوانی بر شاخص های اقتصادی می‌گذارد.

 بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: به خاطر فروش نفت که درسال گذشته افزایش داشت و اجازاتی که مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق و توسعه دادند، در حوزه عمرانی دولت فعالیت‌های خوبی اتجام دادند.

وی افزود: دولت و مجلس سعی می‌کنند تورم در کالاهای اساسی کاهش داشته باشد.

نجم آبادی گفت: یارانه‌های ویژه‌ای به دهک‌های پایین داده می‌شود.

دولت قصد قطع یارانه افراد مختلف را ندارد

وی اظهار کرد: اخباری که در خصوص قطع یارانه افراد منتشر می‌شود حقیقت ندارد و دولت هم قصدی بر قطع یارانه افراد مختلف ندارد هرچند ما معتقدیم همه نباید یارانه بگیرند و ۳ دهک بالا نیازمند یارانه نیستند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کالابرگ‌ها گفت: بزرگترین شبکه توزیع و فروش مواد غذایی کشور با مشارکت ۱۴۰ هزار فروشگاه در کشور تشکیل شده است و کار شبکه ذکر شده این است که پرداخت‌های مالی به پرداخت‌های اعتباری تبدیل شود.سلام نو

عسگریان اضافه کرد: اگر این اقدام صورت گیرد و داده‌ها اعمال شود حدود ۹۰ درصد عدالت در حوزه دهک بندی اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: کارشناسان اعتقاد دارند باید یارانه ۳ دهک بالا حذف شود و صرفه جویی از این تغییر سیاست، به ۳ دهک پایین اختصاص یابد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مهاجرت و جابجایی بین دهک‌ها وجود دارد و برای منطقی کردن عدالت در توزیع یارانه باید داده‌ها به روز رسانی شود و باید اراده جمعی شکل گیرد تا داده‌ها هر ۶ ماه یکبار وارد شود تا بتوانیم در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم‌.

بررسی داده‌های مالی خانوارها و دهک‌بندی آنها با هوش مصنوعی

عسگریان توضیح داد: داده‌ها که در زمینه حقوق و دستمزد فرد و خانواده، ملک، خودرو، حساب بانکی و تراکنش‌ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس، سفر خارجی و … است و جمع این‌ها داده‌ها با هوش مصنوعی بررسی‌ می‌شود و میزان نفوذ هر شاخص مشخص می‌شود و در نهایت نشان می‌دهد که هر فرد در چه دهکی قرار می‌گیرد و چه مقدار باید یارانه دریافت کند.

وی اظهارکرد: براساس شیوه استحقاق سنجی همه داده‌ها اعمال‌ می‌شود و حتی اگر فردی بیمار خاص در خانواده داشته باشد نیز در شرایط کلی اعمال‌ می‌شود.

یارانه نقدی ۳۰۰ هزارتومانی جدید دولت برای این خانوارها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات حمایتی به ۲۷ خانواده پرنوزاد دارای فرزند چند قلو ( سه قلو و بیشتر) تهرانی خبر داد.

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

جهانبخش مرادی با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد حوزه حمایت‌های اجتماعی کمک به تأمین هزینه‌های مورد نیاز خانواده‌های پرنوزاد (سه قلو و بیشتر) نیازمند واجد شرایط است، گفت: در قالب این خدمت بخشی از هزینه‌های این گروه از جامعه هدف به صورت کمک‌های بلاعوض و معوض ارائه می‌شود.

وی افزود: خانواده‌های پر نوزاد (سه قلو و بیشتر) پس از بررسی نیازمندی از خدمات این نهاد در قالب کمک معیشت، کمک هزینه خرید مسکن و اشتغال زایی بهره‌مند می‌شوند.

مرادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ خانواده تهرانی دارای فرزند پرنوزاد ( سه قلو و بیشتر) از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۷۶۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت، کمک هزینه خرید مسکن و وام قرض الحسنه ضروری برای خرید مسکن پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که بخش عمده اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است، اعلام کرد که ۴۰ درصد دستگاه ها اطلاعات خود را به این پایگاه نداده اند.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به موانع اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: دولت تا امروز گزارشی از زیرساخت‌های پایگاه رفاه جامع ایرانیان به ما ارائه نداده است.

وی متذکر شد: مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان ناقص است و برخط نیست. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان مقطع، گزارش‌هایی به ما ارائه شد که نشان داد بیش از ۴۰ درصد از دستگاه‌هایی که باید به پایگاه رفاه جامع ایرانیان اطلاعات دهند، این کار را انجام ندادند و هیچ خط ارتباطی با پایگاه رفاه ایرانیان ندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه‌ها باید اطلاعات خود را به این پایگاه ارائه دهند، اما این کار را انجام ندادند. پورابراهیمی گفت: علاوه بر این، اطلاعات بخش عمده‌ای از مجموعه‌ها و دستگاه‌ها به پایگاه رفاه جامع ایرانیان به صورت آفلاین یا غیربرخط ارائه شده است، یعنی ارتباط برخط وجود ندارد و داده‌های آنان مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید