واریز سود سهام عدالت در روز‌های پایانی سال

    کد خبر :1046494
واریز سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن در پاییز و مرحله دوم هم به روز‌های پایانی سال اختصاص پیدا می‌کند. اما آیا امسال دومین مرحله واریز سود سهام عدالت بدون تاخیر واریز خواهد شد؟

۲۳ آذرماه بود که اولین مرحله سود سهام عدالت واریز شد. طبق اطلاعیه سازمان بورس حساب صاحبان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی؛ ۶۸۱ هزار تومان، سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی؛ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی؛ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان شارژ شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه با اشاره به زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام کرده است: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

واریز سود سهام عدالت متوفیان به امسال نمی‌رسد و طبق وعده‌ها در سال آینده به حساب هر یک از وراث واریز خواهد شد. سهام عدالت متوفیان طبق برنامه‌ریزی از آبان ۱۴۰۲، آغاز شده و تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ادامه پیدا می‌کند. وراث افرادی که در سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ درگذشته‌اند می‌توانند برای تعیین تکلیف اقدام کنند. پروسه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان سال ۸۸ و ۸۹ از ۲۵ آبان آغاز می‌شود. این روند طبق برنامه‌ریزی ادامه پیدا می‌کند و در ۱۹ اسفند انتقال سهام عدالت متوفیان سال ۱۴۰۰ به بعد امکان‌پذیر خواهد شد.

سامانه میراث قرار است بالاخره به طلسم بلاتکلیفی سهام عدالت متوفیان پایان دهد. اگر در خانواده شخصی داشته‌اید که مالک سهام عدالت بوده و حالا دیگر در بین ما نیست، یکی از وراث باید تا ۳۰ آذر در سجام ثبت‌نام کند و پس از معرفی سامانه میراث، مراحل انتقام سهام عدالت متوفیان را پیش ببرد.

سهام عدالت متوفیان طبق قوانین مربوط به انحصار وراثت پیش می‌رود و پیش‌بینی لازم برای انتقال سهام و تقسیم سود امسال و طلبکاری احتمالی سال‌های گذشته نیز انجام شده است. حدود ۱۵ میلیون نفر به‌عنوان وارث سهام عدالت متوفیان شناخته می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید