واحدهای صنعتی فاقد مجوز، پلمب خواهد شد

    کد خبر :966867
واحدهای صنعتی مجوز، پلمب

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه صنعت فاقد مجوز پلمب خواهد شد و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت .

علی سلاجقه، صبح روز جمعه در جمع فرماندار و ائمه جمعه اشکذر یزد افزود: محیط زیست به صنایعی که نیاز به مجوز دارد اما مجوز لازم را کسب نکرده اند اجازه فعالیت نخواهد داد و با همکاری دستگاه های مسئول این گونه واحدها پلمپ خواهد شد.

وی ادامه داد: آلایندگی تجمیعی و ترکیبی باعث بروز مشکلات زیست محیطی و آسیب به مردم مناطق حاشیه اینگونه واحدها خواهد شد و ایجاد محیط زیست پایدار از راهبرد اصلی دولت است و صنایع می توانند در محل هایی که محیط زیست تعیین کند مستقر شوند تا کمترین آسیب به مردم و بیشترین بازدهی را از نظر اشتغال برای استان و کشور داشته باشند.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:آلایندگی فرهنگی از عوارض توسعه صنعتی است و باید مجوزهایی مرتبط با هزینه های زیست محیطی، شهری، فرهنگی را کسب کند .

سلاجقه ادامه داد: توان و آستانه استان یزد محدود است و منابع آبی محدودی را دارد و باید تلاش کنیم تا استان یزد مثل سایر کلان شهرها نشود و از الان به فکر پیشگیری باشیم تا در آینده مشکلات زیست محیطی را در این استان شاهد نباشیم.

وی افزود: مردم استان یزد از گذشته تاکنون با محیط زیست هم زیستی مسالمت آمیز داشته و دارند و در کنفرانس بین المللی پکن از قنات به عنوان پیشرفته ترین تکنولوژی استحصال آب در عصر حاضر یاد شده و ما در استان یزد قنات زارچ را داریم که تمدن، برخورد خردمندانه مردم ایران با آب و مدیریت مردم منطقه را نشان می دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در استان های فلات مرکزی ایران، انسان خود را با طبیعت وفق داده نه اینکه طبیعت را مجبور کند تا با شرایط انسان خود را وفق دهد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان محیط زیست در بدو ورود خود به شهرستان اشکذر با حضور در روضه الشهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید