واتیکان: سعودی‌ها نباید با مسیحیان مانند شهروندان درجه دو برخورد کنند

    کد خبر :269787

کاردینال «جان لوی توران» مقام مسئول در واتیکان گفت، در جریان سفرش به عربستان و دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور اظهار داشت که سعودی‌ها نباید با مسیحیان عربستان مانند شهروندان درجه دو برخورد کنند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، توران که ریاست شورای پاپ برای گفتگو بین ادیان را برعهده دارد در گفتگو با رادیو واتیکان افزود، در دیدار با ملک سلمان تاکید کرده که همه ادیان با دو خطر، تروریسم و جهل مواجه هستند و این مسایل باید به روش‌های مناسب بین مسیحیان و مسلمانان مورد گفتگو قرار گیرد.
توران چهارشنبه گذشته ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) برای اولین بار به عربستان سفر کرد.
وی که در این سفر چندین توافق همکاری با مقامات سعودی امضا کرده اظهار داشت، احساس می‌کنم که مقامات عربستان نیز تمایل دارند نشان دهند در کشورشان امکان گفتگو و تغییر وجود دارد.
برپایه این گزارش، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پیشتر متعهد شده بود، گفت و گوی میان ادیان در چارچوب اصلاحات داخلی که چندی است در این کشور آغاز شده را تقویت کند.
از جمله اقداماتی که ولیعهد عربستان مدعی است در قالب اصلاحات در کشورش انجام داده، لغو برخی از اختیارات هیات امر به معروف و نهی از منکر و اجازه برپایی کنسرت‌های عمومی موسیقی و همچنین رانندگی به زنان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید