مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان:

هیچ پروازی در فرودگاه اهواز به دلیل گرما لغو نشده است

    کد خبر :334881

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: از ابتدای تابستان تا کنون هیچ پروازی در فرودگاه بین المللی اهواز به دلیل گرمای هوا کنسل نشده است اما با توجه شرایط دمایی در تابستان احتمال دارد وضعیت به شکلی شود که از استانداردهای تعریف شده برای هواپیماها خارج و پروازی به دلیل گرمای بیش از حد هوا لغو شود.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش دما اظهار کرد: در ساعات ابتدایی صبح تا پیش از ظهر مشکلی در موضوع دمایی برای پروازها وجود ندارد و همه پروازها در آن ساعات بدون مشکل انجام می‌شود.

وی افزود: در ساعت های ظهر که دمای هوا بالا است، پروازها تمایل چندانی برای نشست و برخواست در آن ساعات ندارند اما در این خصوص نیز مشکلی نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تصریح کرد: تاکنون به دلیل گرما و دمای بیش از حد مشکلی برای پروازها در فرودگاه بین المللی اهواز به وجود نیامده و هیچ پروازی به دلیل گرما تاکنون لغو نشده است.

رضایی ادامه داد: برای همه هواپیماها تعریف شده است که در چه دمایی می توانند پرواز کنند و در چه دمایی اجازه پرواز ندارند. در این خصوص خلبان ها با توجه به نوع هواپیما درباره نشست یا برخواست هواپیما تصمیم گیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای تابستان تاکنون هیچ پروازی در فرودگاه بین المللی اهواز به دلیل گرمای هوا کنسل نشده است و همه پروازها بدون مشکل انجام شده اند.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دمایی در تابستان احتمال دارد وضعیت به شکلی شود که از استانداردهای تعریف شده برای هواپیماها خارج و پروازی به دلیل گرمای بیش از حد هوا لغو شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان نیز از کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا در استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای آینده ناپایداری سبب ابرناکی در اکثر نقاط استان خوزستان خواهد شد. همچنین تضعیف الگوی تابستانه با شدت و ضعف به صورت تدریجی و نقطه‌ای موجب کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا تا پایان هفته جاری به ویژه طی روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به افزایش سرعت وزش باد طی اوایل امشب (یکشنبه) تا روز چهارشنبه هفته جاری احتمال برخاستن مجدد گرد و غبار محلی وجود دارد. همچنین طی این مدت خلیج فارس مواج خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته شوش با ۵۰.۴ و بستان با ۲۵.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۳۱ و ۴۷ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید