هیچ نهادی مسؤولیت «بیراهه» را نمی‌پذیرد!

    کد خبر :323832

پخش مستند «بیراهه» از تلویزیون که اعترافات دختر ۱۷ساله‌ای را به دلیل انتشار ویدئوهای رقص خود در اینستاگرام نشان می‌داد، در هفته گذشته واکنش‌های متعددی را از سوی اقشار مختلف جامعه به همراه داشت؛ در همین راستا معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که تولید این نوع برنامه‌ها باعث بدبینی مردم نسبت به رسانه ملی یا رسانه‌هایی می‌شود که پشت تولید این برنامه‌ها هستند.

محمد سلطانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا درباره پخش مستند «بیراهه» از تلویزیون اظهار کرد: تهیه و تولید این نوع برنامه‌ها می‌تواند افکار عمومی را جریحه‌دار کند و همچنین با ایجاد روندهای پرتنش، باعث بدبینی نسبت به رسانه ملی یا رسانه‌هایی می‌شود که پشت تولید این برنامه‌ها هستند؛ بنابراین باید با احتیاط بیشتری نسبت به این مسائل برخورد شود. متأسفانه این مستند یا مصاحبه‌ای که درباره این خانم پخش شد، واکنش‌های بسیار تندی را به حق ایجاد کرد.

او ادامه داد: احساس می‌کنم که رسانه‌ها، صداوسیما و نهادهایی مانند نیروی انتظامی و قوه قضاییه، اگر پشت این مسائل هستند باید بسیار دقت کنند که سود، ضرر و نقاط قوت و ضعف این نوع برنامه‌ها چه میزان می‌تواند افکار عمومی را جریحه‌دار کند.

معاون مطبوعاتی در پایان گفت: باید مواظب باشیم که بیشتر از این اعتبار سازمان صداوسیما یا گفته‌های خود را دچار خدشه نکنیم و اگر ساخت و پخش این نوع برنامه‌ها تداوم پیدا کند، قطعا واکنش‌های تندی را ایجاد خواهد کرد. در واقع تبعات این قضیه بسیار خطرناک است و در حال حاضر هیچ یک از نهادها حاضر به پذیرش مسؤولیت در قبال تهیه و پخش این مستند، نیستند؛ بنابراین ما باید بیشتر در این مسائل محتاط باشیم.

به گزارش ایسنا، پس از پخش مستند «بیراهه» که در آن اعترافات دختر جوانی پخش شد و واکنش های زیادی را در فضای مجازی و رسانه ها داشت، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در واکنشی به این موضوع اعلام کرد که این مستند با هماهنگی دستگاه قضایی تهیه شده است.

خبرنگار ایسنا این موضوع را از چند حوزه قضایی پیگیری‌ کرد و به این پاسخ رسید که «پخش این مستند با هماهنگی دستگاه قضایی نبوده است و دستگاه قضایی اوایل هفته آینده در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را خواهد کرد.»

روز گذشته رنجبران مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما اعلام کرده بود که «بر اساس صحبتی که با مسوولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده بود و حتی مقام قضایی درخواست کرده بوده تا موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید