هیئت دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران موافقت کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۵
    کد خبر :383503

هیئت دولت در جلسه امروز خود به ریاست روحانی با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، با افزایش ۹.۶ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۷ موافقت کرد. دولت همچنین آیین ­نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را به تصویب رسانید.

به گزارش مهر، به موجب این تصمیم، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۷ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل یک میلیارد ریال، مراکز استان ها ۷۷۰ میلیون ریال، سایر شهرها ۶۶۰ میلیون ریال، روستاها ۳۸۰ میلیون ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت پرداخت ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین شد.

* تصویب آیین ­نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد

هیئت وزیران در ادامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد نسبت به برقراری کمک معیشت به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد براساس اولویت درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماری صعب العلاج و معلولین دارای محدودیت جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی قادر به کار نیستند، اقدام کند.

لازم به ذکر است جانبازان و آزادگانی که دارای اموال قابل بهره برداری برای اشتغال و یا کسب درآمد باشند یا از صندوق های بیمه و بازنشستگی یا مستمری استفاده می کنند و یا جانبازان و آزادگان اناثی که از همسر خود نفقه دریافت می کنند، مشمول این آیین نامه نخواهند شد.

* اختصاص اعتبار برای رفع کمبود منابع آبی و بازسازی قنوات در استان اصفهان

با تصویب دولت، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع کمبود منابع آبی و مرمت و بازسازی قنوات در شهرستان های شهرضا و دهاقان واقع در استان اصفهان (به ترتیب ۳۰ و ۲۰ میلیارد ریال) اختصاص یافت.

* اتخاذ ساز و کار برای هزینه کرد بودجه ۹۷ در جهت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

دولت در اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، اجاره هر گونه ساختمان جدید و خرید هرگونه تاسیسات جدید اداری و رفاهی، فرهنگی و ورزشی و نیز نوسازی تجهیزات و لوازم اداری را ممنوع کرد.

همچنین صدور مجوز هزینه‌های مصرفی و ملزومات اداری برای دستگاه‌ اجرایی حداکثر به میزان ۷۰ درصد عملکرد سال قبل، هزینه‌های سفرهای خارجی و ماموریت‌های داخلی به استثنای ماموریت‌های واحدهای نظارت در دستگاه‌ اجرایی حداکثر به میزان ۶۰ درصد عملکرد سال قبل، برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و نظایر آن حداکثر به میزان ۳۰ درصد عملکرد سال قبل و ممنوعیت چاپ نشریات غیر مرتبط با وظایف دستگاه اجرایی، از دیگر موارد مصوب هیئت وزیران بود.

* موافقتنامه بین ایران و مغولستان در زمینه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری

در ادامه جلسه، صدور مجوز انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مغولستان به تصویب هیئت وزیران رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید