هکری با نفوذ به دوربین نظارتی یک دختر بچه را ترساند

    کد خبر :660278

فردی بانفوذ به دوربین نظارتی هوشمند متعلق به شرکت آمازون که در خانه نصب شده، یک دختربچه ۸ ساله را ترساند. این هک تنها ۴ روز پس از خرید و نصب دوربین انجام شده است.

 

فردی با دسترسی به دوربین نظارتی امنیتیRing که در خانه یک خانواده در می سی سی پی نصب شده، از بلندگوی آن برای ترساندن یک دختربچه ۸ ساله استفاده کرد. هکر مذکور ادعا کرد بابانوئل است و دختربچه را تشویق کرد اتاق خوابش را بهم بریزد.

 

اشلی لی می مادر این دختر ۸ ساله دوربین Ring را در اتاق خواب دخترانش نصب کرده تا بتواند هنگامیکه در شیفت شب مشغول کار است، مراقب آنها باشد. او می گوید: قبل از خرید این دوربین تحقیقات بسیاری انجام دادم. واقعا تصور می کردم این گجت ها ایمن هستند.

 

جالب آنکه تنها ۴ روز پس از آنکه لی می دوربین را نصب کرد، فردی آن را هک کرد. هنگام هک او مشغول انجام کاری خارج از خانه بود و همسرش همراه فرزندانش در خانه بودند.

 

دختر او آلیسیا صدایی از اتاق خوابش می شنود و به آنجا می رود. ویدئدیویی که دوربین Ring ثبت کرده، نشان می دهد دختربچه مضطرب در اتاق ایستاده و موسیقی یک فیلم ترسناک از بلندگوی دوربین پخش می شود. کودک با صدای بلند می پرسد چه کسی آنجاست. صدایی مردانه در جواب او می گوید: من بهترین دوست تو هستم. من بابانوئل هستم. دوست داری بهترین دوستم باشی؟

 

هکر ناشناس همچنان به آزار دختربچه ادامه داد و او را تشویق می کرد اتاق خوابش را بهم بریزد.

 

در این میان شرکت Ring طی بیانیه ای اعلام کرده هکر از طریق نشت اطلاعات به بلندگوی دستگاه دسترسی نیافته است. احتمالا این فرد از امنیت ضعیف حساب کاربری این خانواده سواستفاده کرده است.

 

در بیانیه شرکت آمده است: اعتماد مشتریان برای ما بسیار مهم است و ما خود امنیت دستگاه ها را به دقت کنترل می کنیم.

 

بیشتر کاربران از یک واژه برای نام کاربری و پسورد حساب های کاربری مختلف استفاده می کنند. اگر این اطلاعات به دست هکرها بیفتد، آنها می توانند هر دستگاهی را هک کنند.

 

Ring یک شرکت امنیتی تولید کننده محصولات هوشمند است و زیر مجموعه آمازون به حساب می آید. Ring ابزارهای امنیتی مختلفی برای خانه تولید می کند که شامل دوربین ها ردیابی حرکات برای خارج خانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید