هکرها سامسونگ را هک کردند

    کد خبر :893622

چند روز پیش بود که خبر هک شدن سرورهای سامسونگ و سرقت سورس کد برخی از گوشی‌های گلکسی این شرکت شنیده شد. یک گروه هکری با نام Lapsus$‌ مسئولیت این حمله را برعهده گرفت؛ همان گروهی که پیش از این انویدیا را هک کرده بود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_Lapsus$ برای اثبات ادعای خود تصاویر اسکرین‌شاتی از حدود ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات دزدیده شده شامل سورس کد گوشی‌های گلکسی را منتشر کرد. این سورس کدها را سامسونگ برای رمزگذاری و آنلاک بایومتریک گوشی‌های گلکسی استفاده می‌کند.

حالا سامسونگ در بیانیه‌ای رسمی هک و سرقت اطلاعات را تأیید کرده است. سامسونگ اما اشاره‌ای به هویت هکرها و یا جنس اطلاعات دزدیده شده نکرده و سرقت اطلاعات امنیتی رمزگذاری را تأیید یا تکذیب نکرده است. با این‌حال سامسونگ می‌گوید که در میان اطلاعات سرقت رفته، خبری از اطلاعات شخصی مربوط به مشتریان یا کارمندان سامسونگ نیست.

اخیراً یک نفوذ امنیتی مربوط به اطلاعات داخلی شرکت رخ داده است. طبق بررسی‌های اولیه ما، این نشت اطلاعات شامل برخی از سورس کدهای مربوط به عملکرد دستگاه‌های گلکسی بوده اما شامل اطلاعات شخصی مشتریان یا کارمندان ما نیست. در حال حاضر انتظار هیچ تأثیری روی کسب‌وکار یا مشتریانمان را نداریم. ما همچنین اقداماتی را برای جلوگیری از رخداد اتفاقات مشابه در آینده انجام داده و کماکان به خدمت‌رسانی به مشتریان خود بدون وقفه ادامه خواهیم داد.

همان‌طور که گفتیم این گروه هکری اخیراً اقدام به هک و سرقت اطلاعات از انویدیا نیز کرده بود. Lapsus$ با استفاده از اطلاعات دزدیده شده قصد اخاذی از انویدیا را داشت. هکرها تهدید کردند اگر انویدیا قفل مربوط به ماینینگ اتریوم را از کارت‌های گرافیک خود برندارد و درایور کارت‌هایش را اوپن سورس نکند، اطلاعات این شرکت را افشا خواهند کرد. در رابطه با سامسونگ اما هنوز اطلاعی در مورد درخواست پول یا اقدامات از سوی هکرها منتشر نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید