هونگچی LS7 شاسی بلند جدید دلنواز چینی ها

    کد خبر :902186

برند چینی هونگچی که بیشتر به خاطر لیموزین‌های لوکس خود که توسط مقامات دولتی مورداستفاده قرار می‌گیرند شناخته می‌شود، به‌تازگی شاسی‌بلند عظیمی با کابینی مجلل را معرفی کرده است.

بازتاب –این خودرو قرار بود رسماً در نمایشگاه پکن رونمایی شود اما ازآنجایی‌که به دلیل شیوع کرونا برگزاری این نمایشگاه به تعویق افتاده است، هونگچی آن را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است.

همان‌طور که اشاره شد، LS7 با ۵,۶۹۵ میلی‌متر طول، ۲,۰۹۵ میلی‌متر عرض و ۱,۹۸۵ میلی‌متر ارتفاع، خودروی بسیار بزرگی است. دو محور این ماشین نیز از یکدیگر ۳,۳۰۹ میلی‌متر فاصله دارند. این اعداد باعث می‌شوند رنجروور با طول ۵,۲۵۲ میلی‌متری کوچک به نظر برسد. LS7 حتی از نسخهٔ استاندارد کادیلاک اسکالید که ۵,۳۸۲ میلی‌متر طول دارد هم بزرگ‌تر است.

طراحی بیرونی این شاسی‌بلند مجلل چینی هم با جلوپنجرهٔ عظیم کرومی، شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی را به یاد می‌آورد. بااین‌حال، طراحان هونگچی با استفاده از چراغ‌های جلوی دوقسمتی طبق مد این روزها به همراه‌ تریم قرمزرنگ روی جلوپنجره که به نام هونگچی به معنای پرچم قرمز اشاره دارد، سعی کرده‌اند LS7 را جذاب‌تر کنند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجه این خودرو هم می‌توان به پله رکاب‌های جمع شونده، چراغ‌های عقب سراسری و تناسبات سنتی شاسی‌بلندهای فول سایز با کاپوت بلند و اوورهنگ کشیدهٔ عقب اشاره کرد؛ اما علیرغم همهٔ این تلاش‌ها، باید گفت LS7 به‌اندازهٔ شاسی‌بلند الکتریکی E-HS9 هونگچی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد مدرن به نظر نمی‌رسد.

در داخل، غربیلک فرمان به‌وضوح از رولزرویس الهام گرفته است اما ویژگی برجسته در اینجا استفاده از چوب ماهون در کل داشبورد، کنسول میانی و رو دری‌ها است. برای ایجاد فضایی مجلل، این تریم چوبی با تزئینات طلایی و تودوزی چرمی همراه شده است. برخلاف بسیاری از خودروهای مدرن چینی، در LS7 از نمایشگرهای بزرگ و متعدد استفاده نشده و صرفاً دو نمایشگر با اندازه‌ای معقول برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر به چشم می‌خورد. البته برای سرنشینان عقب هم دو نمایشگر در نظر گرفته شده است. این سرنشینان همچنین از صندلی‌های خلبانی با گرم‌کن، تهویه و ماساژور هم بهره‌مند خواهند بود و از طریق دکمه‌های روی کنسول میانی می‌توانند به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم دسترسی داشته باشند.

هرچند این شاسی‌بلند جدید هونگچی از نام یکی از پیشرانه‌های محبوب جنرال موتورز استفاده می‌کند اما موتوری که زیر کاپوت آن قرار گرفته هیچ ارتباطی با پیشرانهٔ LS7 جنرال موتورز ندارد. در اینجا یک موتور ۴ لیتری V8 توربو پنهان شده که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شاید این اعداد در مقایسه با دیگر خودروهای چینی که معمولاً از پیشرانه‌های کم‌حجم استفاده می‌کنند مناسب به نظر برسد اما برای خودروی بسیار بزرگی مثل LS7 که حداکثر سرعت آن روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است چندان کافی به نظر نمی‌رسد.

قرار است هونگچی LS7 در سه‌ماههٔ سوم امسال به بازار چین عرضه شود. قیمت این شاسی‌بلند لوکس و بزرگ از ۱.۵ میلیون یوآن معادل ۲۳۵ هزار دلار آغاز می‌شود که رقم بسیار بالایی برای یک خودروی چینی بوده و از شاسی‌بلندهای لوکس مشهور جهان بسیار گران‌تر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید