با خوانش ۱۵دقیقه التروکاردیوگرافی؛

هوش مصنوعی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تخمین می زند

    کد خبر :609446

محققان یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده اند که با توجه به خوانش ۱۵ دقیقه از الکتروکاردیوگرافی فرد می تواند خطر مرگ افراد مبتلا به بیماری های قلبی را تشخیص دهد.

توانایی هوش مصنوعی به زودی می تواند بیماری های قلبی خطرناک برای سلامت انسان را پیش بینی کند.

محققان دانشگاه MIT یک سیستم ماشین یادگیری به نام «ریسک کاردیو» ابداع کرده اند که می تواند خطر مرگ افراد در نتیجه بیماری های قلبی را تخمین بزند که این مشکلات می تواند جریان خون را مسدود کنند یا کاهش می دهند.

این سیستم برای تخمین ریسک مرگ فقط به ۱۵ دقیقه از خوانشECG (الکتروکاردیوگرافی) فرد نیازمنداست. از این مرحله به بعد ریسک بیماری برای سلامت فرد براساس ضربان های قلب فرد در نمونه اندازه گیری می شود.

سیستم «کاردیو ریسک»با بررسی اطلاعات ثبت شده در ۱۵ دقیقه تعیین می کند فرد در یک ماه یا حتی یک سال آینده فوت می کند یا خیر.

این رویکرد مبتنی بر این تصور است که تمایز بیشتر بین ضربان قلب ، خطر بالاتری را منعکس می کند. دانشمندان سیستم ماشین یادگیری را با استفاده از داده های تاریخی بیماران آموزش دادند.

البته در حال حاضر باید تحقیقات بیشتری انجام شود، از جمله اطلاعات آموزشی برای طیف سنی بیشتر ، پیشینه های قومی و جنسیتی نیز باید اصلاح شود. این سیستم باید دقت و صحت بالایی داشته باشد در غیراین صورت پیامدهای خطرناکی دربرخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید