هوش مصنوعی اینستاگرام نسبت به “کپشن‌”های توهین آمیز هشدار می‌دهد

    کد خبر :661839

اینستاگرام از این پس با کمک هوش مصنوعی اقدام به شناسایی توضیحات کاربر می‌کند و در صورت مشکوک شدن به توهین آمیز بودن متن، به کاربر پیام می‌دهد که این نوشته شبیه به آنهایی است که قبلا تخلف آنها گزارش شده است.

 

به نقل از انگجت، اقدامات ضد پرخاشگری اینستاگرام اکنون به تلاش برای جلوگیری از رفتارها و گفتارهای توهین آمیز در پست‌ها گسترش می‌یابد و دیگر فقط شامل اظهار نظرها یا همان کامنت نیست.

 

اینستاگرام یک ویژگی جدید را معرفی می‌کند که با استفاده از هوش مصنوعی در صورت شناسایی متن‌های زیر عکسی(کپشن) که مشابه آنهایی است که قبلاً توهین آمیز بودن آنها گزارش شده است، به کاربر هشدار می‌دهد که کپشن شما ممکن است توهین آمیز باشد.

 

این باعث می‌شود که کاربران پرخاشگر کمی سخنان خود را تلطیف کنند و در مورد قوانین شبکه‌های اجتماعی بیاموزند.

 

اینستاگرام می‌گوید در صورتی که هوش مصنوعی به اشتباه به متن شما شک کرد، می‌توانید هشدارها را نادیده بگیرید.

 

اخطار ضد پرخاشگری اکنون در چند کشور منتخب در دسترس قرار گرفته است و در ماه‌های آتی در کشورهای دیگر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش ایسنا،اینکه این سرویس مؤثر باشد یا نه، نامشخص است. اینستاگرام اعلام کرده است که تلاش‌ها برای کاهش پرخاشگری در قسمت نظرات، امیدوارکننده بوده است، اما نتیجه مشابه را برای کپشن‌ها تضمین نمی‌کند.

 

البته با توجه به امکان نادیده گرفتن این هشدار، کسی که عصبانی است و می‌خواهد اظهارات تندی در کپشن بنویسد به احتمال زیاد گزینه “در هر صورت منتشر شود” را انتخاب می‌کند و عواقب آن را به جان می‌خرد.

 

هچنین سخنانی با لحن تند هستند که ممکن است به هیچ وجه نشان دهنده پرخاشگری نباشد. به عنوان مثال اینستاگرام بر این باور است که احمق خطاب کردن یک سیاستمدار ممکن است مناسب نباشد، اما پرخاشگری به حساب نمی‌آید.

 

در هر حال حتی اگر تعداد معدودی از مردم بتوانند نوشته‌های پرخاشگرانه خود را اصلاح کنند، این سرویس جدید می‌تواند مفید باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید