هوای مشهد در شرایط خطرناک

    کد خبر :1013256

افزایش حجم ریزگردها در هوای مشهد در پانزدهمین روز مرداد، کیفیت هوای این کلانشهر را از مرز اضطرار عبور داده و وارد شرایط خطرناک کرد.

مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۷۱ و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۳۰۲ هر ۲ از وضعیت اضطرار نشان دارد.

وی گفت: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان آمد و شد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان این که کارگروه اضطراری آلودگی هوای کلانشهر مشهد بامداد امروز برگزار شد، ادامه داد: علت بروز پدیده گرد و غبار در هوای استان و مشهد فعال شدن کانون های قره قوم در ترکمنستان، هرات در افغانستان و نیز کانونهای داخلی و وزش باد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار استان، کلیه مراکز آموزشی، مهدهای کودک، باشگاه ها و مجموعه های ورزشی در مشهد طی امروز تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید