هوای تهران برای گروه‌های حساس آلوده شد

    کد خبر :874136
هوای تهران برای گروه‌های حساس آلوده شد

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز(۶ دی ماه) سکون جو و انباشت آلاینده‌ها سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود. عدم وزش باد موثر نیز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۶ دی ماه) با توجه به سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه ( ۶ دی ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت، اگرچه با افزایش تندی باد در ساعات پایانی دوشنبه (۶ دی ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

صبح روز سه‌شنبه (۷ دی ماه) با آغاز تردد خودروها برمیزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند.

عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه( ۷ دی ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی سبب خواهد شد که بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و به‌ تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۶ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید