هوای تهران؛ ناسالم برای گروه‌های حساس/بارش باران در اغلب استان‌ها

    کد خبر :1033399
هوای تهران؛ ناسالم گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۵ آبان‌ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۶ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در اغلب استان‌های کشور طی امروز خبر داد و اعلام کرد که امروز تا اواسط روز (پنجشنبه) در تهران، کرج و اراک غلظت آلاینده‌های جوی بالاست و سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های آذربایجان‌های غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، بوشهر، نیمه غربی فارس افزایش ابر، بارش باران، در برخی مناطق گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی این روز بارش در غرب و جنوب غرب کشور شدت بیشتری دارد، ادامه داد: پنجشنبه در کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، بارش باران، در برخی مناطق گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی پنجشنبه شدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور است.

ضیاییان درباره وضعیت موی کشور در روز جمعه توضیح داد: جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه غربی فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود که شدت بارش در این روز در سواحل دریای خزر، شرق و جنوب کشور است.

وی همچنین پیش بینی کرد که اوایل روز شنبه بارش پراکنده در نوار شرقی کشور ادامه داشته باشد و به تدریج از بعد از ظهر در تمامی مناطق کشور آسمان صاف شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، عنوان کرد: یکشنبه آسمان در غالب مناطق کشور صاف است و از بعد از ظهر دوشنبه سامانه‌ دیگری از نوار غربی وارد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پنجشنبه خلیج فارس، جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز، جمعه و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا جمعه ( ۲۶ آبان‌ماه) کمی ابری و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۷ آبان‌ماه) کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا(۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه) بوشهر با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید