هواپیماهای الکتریکی از واقعیت دور نیستند

    کد خبر :989210
هواپیمای الکتریکی

اگرچه هواپیماهای الکتریکی در مرحله تست قرار دارند، اما جدیدترین دستاوردها نشان داده که باید انتظار داشت این نوع هواپیماها بزودی از راه برسند. هواپیماهایی که در حال حاضر با چالش های مختلفی رو به رو هستند.

بازتاب- چالش اصلی هواپیماهای الکتریکی، چگالی انرژی محدود باتری‌ها در مقایسه با سوخت جت است، اما فناوری‌های جدید باتری و پیشرفت‌هایی در مواد سبک وزن برای افزایش برد و بهبود کارایی در حال توسعه هستند. شرکت‌هایی مانند ایرباس، بوئینگ و رولزرویس نیز در حال سرمایه‌گذاری روی فناوری هواپیماهای الکتریکی هستند.

مزایای بالقوه زیست‌محیطی و اقتصادی و همچنین فشارهای نظارتی برای کاهش انتشار کربن، باعث علاقه و سرمایه‌گذاری در این فناوری می‌شود، در حالی که هواپیماهای الکتریکی ممکن است به طور کامل جایگزین هواپیماهای سنتی نشوند اما چندان از واقعیت دور نیستند. سازنده باتری چینی، Contemporary Amperex Technology (CATL)، باتری جدیدی را روانه بازار کرده که ادعا می‌کند می‌تواند هواپیماهای مسافربری الکتریکی را تامین کند.

هواپیمای الکتریکی و برقی

این باتری یک پک نیمه جامد با الکترولیت متراکم است و چگالی آن تا 500 کیلووات ساعت بوده که به آن اجازه می‌دهد به ازای هر کیلوگرم وزن خود 500 وات ساعت انرژی ذخیره کند. CATL افزود که باتری می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به تولید انبوه برسد و در حال حاضر با شرکای خود برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی پرنده کار می‌کند.

علاوه بر این، CATL می‌گوید که در حال کار برای بهبود ردپای کربن باتری‌ها است و قصد دارد تا سال 2025 به بی‌طرفی کربن برای کارخانه‌های تولیدی خود و در سراسر زنجیره باتری تا سال 2035 دست یابد. این شرکت قصد داشته بر معدن، مواد خام فله، مواد باتری، مواد سلولی تمرکز کند. تولید و سیستم‌های باتری برای رسیدن به هدف نیاز است.

در حالی که هواپیماهای الکتریکی برای مدتی در حال توسعه بودند، هنوز چالش‌های مهمی وجود دارد که باید قبل از تبدیل شدن به یک جایگزین مناسب روی هواپیماهای سنتی با سوخت جت، بر آنها غلبه کرد. با وجود این، CATL مطمئن است که فناوری باتری آن یک پیشرفت قابل توجه بوده و قصد دارد تا سال 2025 کربن را به حداقل برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید