هوآوی 80 میلیون مشتری خود را از دست داد

    کد خبر :974317

همانطور که مطلع هستید، ایالات متحده در سال‌های اخیر تحریم‌های گسترده‌ای علیه هوآوی اجرا کرد. تحریم‌هایی که مدعی هستند این شرکت به جاسوسی برای دولت چین می‌پردازد.

بازتاب-این موضوع موجب شد تا هوآوی با ضررهای هنگفت در صنعت تلفن هوشمند مواجه شود. حال یکی از کاربران ارشد شیائومی مدعی شده که هوآوی 80 میلیون مشتری خود را از دست داده و این مشتریان به سمت برندهایی چون شیائومی، آنر و اپل رفتند.

به گفته لو ویبینگ مدیرعامل شیائومی، هوآوی 80 میلیون مشتری خود را به دلیل تحریم‌ها از دست داد. ناگفته نماند که هوآوی ارتباط خود را با شرکت تولیدکننده پردازنده اختصاصی کایرین یعنی TSMC هم از دست داد.

هوآوی

این موضوع تولید گوشی‌های هوآوی را با مشکلات بزرگ رو به رو ساخت. در سوی دیگر بیشتر شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده ارتباط خود را با هوآوی قطع کردند و منجر به سقوط این شرکت چینی شدند.

هوآوی پیش از تحریم‌ها یکی از بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند بود اما ایالات متحده با تحریم‌های خود ضرر بزرگی را برای این شرکت به دنبال داشت. به گفته ویبینگ از میان 80 میلیون مشتری هوآوی، 50 میلیون به سمت شیائومی، 20 میلیون به سمت اپل و 10 میلیون هم به سمت برند آنر مهاجرت کردند.

تحریم‌ها موجب شد تا حضور هوآوی درکشورش فعال‌تر شود و به نوعی عمده محصولات این شرکت در همین منطقه به فروش رود. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا این برند باسابقه تحریم‌ها از روی آن برداشته خواهد شد و می‌تواند به بازار بازگردد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید