هنگ کنگ احتمالا سرمایه گذاری خرد در ارزهای دیجیتال را بدهد

    کد خبر :948604
هنگ کنگ

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) در تلاش است تا نفوذ منطقه اداری ویژه جمهوری خلق چین را به عنوان یک مرکز ارزهای دیجیتال در آسیا افزایش دهد و قصد دارد سرمایه گذاران و استارت آپ های کریپتو بیشتری را به این منطقه جذب کند.

بازتاب-‌‌الیزابت ونگ، مدیر صدور مجوز و رئیس بخش فین‌تک SFC، برنامه‌های کمیسیون را برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشت. این کمیسیونر گفت که هنگ کنگ ممکن است لایحه خود را برای تنظیم ارزهای دیجیتال متفاوت از لایحه فعلی در بقیه چین ارائه کند.

به گفته او، این ابتکار نشان دهنده انحراف از موقعیت SFC است که تنها به سرمایه گذاران حرفه ای اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال را در صرافی های متمرکز معامله کنند. این افراد شامل افرادی دارای سبد دارایی حداقل 8 میلیون دلار هنگ کنگ (1 میلیون دلار) می شود.

هنگ کنگ احتمالا سرمایه گذاری خرد در ارزهای دیجیتال را بدهد

وونگ همچنین تاکید کرد که طی چهار سال گذشته، صنعت کریپتو تنظیم‌شده‌تر شده است. او همچنین به چندین طرح قانونی دیگر با هدف توسعه اکوسیستم رمزنگاری در هنگ کنگ اشاره کرد. یکی از آنها به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا برخی از مشتقات مربوط به ارزهای دیجیتال را بفروشند. SFC در نظر دارد به سرمایه گذاران خرد اجازه دهد در صندوق های قابل معامله در مبادلات مرتبط با ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

این شهر همچنین قصد دارد از فناوری‌های جدیدی مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و متاورس‌ها استفاده کند و هنگ کنگ را به یک «مرکز دارایی مجازی بین‌المللی» تبدیل کند. دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ از ایجاد یک پردیس جدید MetaHKUST خبر داد که در قالب متاورس مجازی ارائه خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید