هنرمندان در جشن کانون کارگردانان سینما/ عکس

    کد خبر :908743

عصر یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه جشن کانون کارگردانان سینما در هتل استقلال تهران با حضور جمعی از هنرمندان سینما برای اعلام برگزیدگان فیلمسازی در بخش‌های فیلم سینمایی، فیلم اول و سریال شبکه نمایش خانگی برگزار شد.

بهترین کارگردانی فیلم سینمایی: اصغر فرهادی برای «قهرمان»

شهرام مکری برای فیلم «جنایت بی دقت»، اصغر فرهادی برای فیلم «قهرمان»، محسن قرائی برای فیلم «بی همه چیز»، مرتضی فرشباف برای فیلم «تومان» و نیکی کریمی برای فیلم «آتابای» نامزدهای این بخش بودند.

فرهادی در یک تماس تصویری زنده گفت: از همه همکارانم تشکر می کنم و امشب شب خوبی برای من است. از کسانی که در این سالها با فیلم‌هایشان به سینما علاقه‌مند شدم و سنگ بنای سینمای ایران را گذاشتند و نیز آنهایی که در خارج یا داخل کشور امکان فیلمسازی ندارند قدردانی کنم. از بین آن‌ها از پرویز کیمیاوی نام می‌برم و از آقای علیرضا داودنژاد که فیلم «نیاز» را به عنوان یکی از مهمترین فیلم‌ها ساخته یاد کنم و نیز کیومرث پوراحمد از نمونه‌های کسانی هستند که خیلی بیش از اینها شایسته قدردانی‌اند.

محسن تنابنده بازیگر “قهرمان” به نمایندگی بر روی صحنه حاضر شد.

بهترین کارگردان فیلم اولی: بهمن و بهرام ارک برای «پوست»

احمد بهرامی برای فیلم «دشت خاموش»، سروش صحت برای فیلم «جهان با من برقص»، کاوه مظاهری برای فیلم «بوتاکس» و محمد کارت برای فیلم «شنای پروانه» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین کارگردانی سریال نمایش خانگی: تینا پاکروان برای «خاتون»

هومن سیدی برای سریال «قورباغه»،محمدحسین مهدویان برای سریال «زخم کاری»، شهرام شاه حسینی برای سریال «می خواهم زنده بمانم» و کیارش اسدی زاده برای سریال «کرگدن» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

پاکروان دریافت این جایزه را از کانون کارگردانان برای خود معتبر و با ارزش دانست.

در پایان این مراسم محمد خزاعی – رییس سازمان سینمایی- نیز با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: امیدوارم این نشست‌ها و گفتمانها اتفاق‌های بهتری رخ دهد چون سینما روزهای سختی دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید