هندبال ایران استحقاق رفتن به المپیک را دارد

  • ورزشی
  • شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲
    کد خبر :633076

دروازه بان لژیونر تیم ملی هندبال ایران پس از کسب رتبه پنجمی در رقابت های انتخابی المپیک گفت: هندبال ایران استحقاق رفتن به المپیک و جام جهانی را دارد.

 

مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا شنبه شب به پایان می رسد. تیم ملی هندبال ایران برای سومین بار در ادوار گذشته برای تصاحب سهمیه المپیک در این رویداد شرکت کرد اما باز هم توفیقی در کسب این سهمیه به دست نیاورد.

 

تیم ملی در این بازیها از ۵ لژیونر خود نیز بهره برد. یکی از این لژیونرها محسن باباصفری دروازه بان شاغل در لیگ رومانی است. باباصفری که سال قبل عنوان برترین دروازه بان جام حذفی رومانی را کسب کرده در این فصل از لیگ رومانی تیم تیمیشعرا را همراهی خواهد کرد.

 

گروه ما گروه مرگ بود

محسن باباصفری گفت: این دوره از بازیهای انتخابی المپیک نیز تمام شد. سطح رقابت ها خوب بود و بازیهای خوبی را انجام دادیم. در مرحله گروهی در گروهی قرار داشتیم که واقعا می شود گفت، گروه مرگ بود. کره ای در آن قرار داشت که بردیم. کره ای که یکی از مدعیان آسیا بوده و الان هم یک پای فینال است. به بحرینی باختیم که معتقدم می توانستیم این تیم را ببریم اما یکی سری از بی تجربگی ها باعث شد تا این بازی را ببازیم. بازی با کویت هم در شرایطی مساوی شد که درست قبل از شروع این دیدار دو تیم بحرین و کره با هم مسابقه داده بودند و نتیجه تیم اول و دوم گروه مشخص شده بود.

 

تبانی شده بود!

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه « آیا شما هم معتقدید که در این بازی تبانی شده تا تیم ایران حذف شود؟» ، گفت: من با بازیکنان کره و بحرین صحبت کردم و به نظر می آید شیطنت هایی شده و تبانی انجام شده است. همین مسئله باعث شد تا ما بازی با کویت را پیروز نشویم چرا که تکلیف دو تیم صعود کننده گروه مشخص بود و دیگر بچه ها انگیزه نداشته و از نظر روحی دچار مشکل شده بودند.

 

عملکرد خوبی در بازیها داشتیم

دروازه بان تیم ملی هندبال کشورمان پیرامون عملکرد تیم در این رقابت ها، بیان داشت: در گام بعدی هنگ کنگ را بردیم و جمعه شب توانستیم در دومین رویارویی تیم کویت را شکست داده و عنوان پنجم را کسب کنیم. در مجموع معتقدم عملکرد تیم ما با توجه به اینکه مجموعه ای از بازیکنان با تجربه و بازیکنانی که تازه از رده جوانان به بزرگسالان در ترکیب تیم بودند ، نتایج خوب بود و تیم خوبی داشتیم . به طوریکه وقتی کره را بردیم مطمئن بودم که قطعا روی یکی از سکوها قرار می گیریم اما این امر محقق نشد. ولی بچه ها چه جوان ها و چه با تجربه ها نشان دادند می خواهند با برنامه ریزی درست این امر محقق شود و تیم نتیجه بگیرد.

 

وی ادامه داد: دو ماه دیگر همین تیم باید در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی رقابت های جهانی شرکت کند و قرار است به آن مسابقات برویم تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. اگر با هدف کار کنیم می توانیم به این خواسته برسیم. بحرینی که الان در فینال بازیهای انتخابی المپیک است چهار سال قبل در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ با ۷ گل به ما باخت اما الان نه تنها در فینال بازیهاست بلکه امکان کسب سهمیه المپیک توکیو را نیز دارد.

 

هندبال ایران مستحق رفتن به المپیک و جام جهانی است

باباصفری با بیان اینکه تیم هندبال این دوره بسیار خوب بود، گفت: این رقابت ها گذشت اما باید از الان برنامه ریزی های خوبی برای آینده صورت بگیرد. هندبال ایران مستحق این است که به المپیک رفته و به جام جهانی برود. باید از پتانسیل تمام بچه ها استفاده کنند و با برنامه ریزی درست از همه بچه های داخلی و لژیونرها بهره ببرند و من مطمئن هستم که این امر محقق شده و به هدفمان می رسیم.

 

بازیهای تدارکاتی اولین مشکل تیم ملی بود

وی در خصوص مشکلات تیم ملی برای حضور در بازیهای انتخابی هم، تصریح کرد: تیم ایران پیش از این هم برای کسب سهمیه المپیک تلاش کرده است. یک بار در سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی، در سال ۲۰۱۶ در قطر و حالا دوباره در دوحه برای المپیک ۲۰۲۰. به نظرم مشکل اول تیم ملی برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات، بحث نبود اردوهای زیاد و خوب و عدم شرکت در بازیهای تدارکاتی دوستانه و زیاد است. باید برنامه ریزی خوبی انجام شود تا به تورنمنت های خارجی آن هم با حضور تیم های خوب اروپایی رفته و با آنها بازی کنیم. آن زمان تیم های آسیایی برای ما تیمی نخواهند بود. از آن سو برای بهره بردن از لژیونرها باید از حالا با باشگاه های آنها نامه نگاری شود تا مشکلی از این بابت پیش نیاید. یک سری مسائل تدارکاتی هم هست که فدراسیون می تواند آنها را انجام دهد تا به هدفمان نزدیک تر شویم. مطمئنا در این صورت می توانیم به هدفی که همان جایگاه هندبال ایران در آسیاست و استحقاق آن را دارد برسیم.

 

فصل سنگینی پیش روی تیم باشگاهی ام هست

لژیونر ایرانی شاغل در لیگ رومانی در مورد برنامه های خود برای فصل جدید لیگ رومانی و اروپا هم گفت: بعد از بازی با کویت ، قطر را ترک کردم. قرار است همین چهارشنبه همراه تیم ام روبروی چسمه بخارست بازی کنم. بازیهای ما در فصل جدید فشرده است و بلافاصله بعد از این بازی مسابقات جام حذفی رومانی شروع می شود. این رقابت ها هر چهار روز است و بازیها بسیار سنگین. ما تا کریسمس بازی داریم و بعد از یک ماه برای همراهی تیم های ملی و بازیهای ملی تعطیل خواهیم بود.

 

مسابقات هندبال انتخابی المپیک در قاره آسیا از ۲۶ مهر الی پنجم آبان ماه در دوحه قطر برگزار می شود و تیم قهرمان سهمیه مستقیم حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید