هنجارشکنی جدید در دانشگاه مطرح تهران

    کد خبر :1037181
هنجارشکنی جدید در دانشگاه مطرح تهران

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به هنجارشکنی جدید در یکی از دانشگاه های مطرح تهران گفت: اگر تعدادی از تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاهی وظایف فرهنگی اجتماعی خود را به‌خوبی انجام ندهند، مطابق آیین‌نامه دانشگاه‌ها با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تاکید بر حمایت معاونت فرهنگی‌ اجتماعی وزارت علوم از تشکل‌های دانشجویی شناسنامه‌دار در دانشگاه‌ها گفت: اکنون بیش از ۱۰ هزار انجمن علمی دانشجویی و همین تعداد کانون‌های فرهنگی دانشجویی و ۴۰۰ تشکل اسلامی فعال در دانشگاه ها داریم‌.

وی با اشاره به ابلاغیه معاونت فرهنگی وزارت علوم به دانشگاه ها و بندهای آن به مناسبت روز دانشجو در سال جاری یادآور شد: ۱۵ بند از این ابلاغیه که کلا ۲۰ بند دارد، بر عدم یا کاهش تصدی‌گری معاونان فرهنگی دانشگاه ها تاکید کرده و اولویت ما هم در معاونت فرهنگی حمایت های ویژه از تشکل هاست‌.

بادپا تاکید کرد: اگر تعدادی از تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها وظایف فرهنگی اجتماعی خود را به‌خوبی انجام ندهند، مطابق آیین‌نامه دانشگاه‌ها با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

برخورد با یک انجمن و یک کانون کارآفرینی دانشگاهی به دلیل هنجارشکنی

وی گفت: در همین راستا اواخر هفته گذشته تصاویری از مراسمی در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور منتشر شد که فردی بدون حجاب در این مراسم سخنرانی می کرد. متوجه شدیم مراسم توسط یک انجمن دانشگاه برگزار شده است و خواستیم با موازین دانشجویی با این انجمن برخورد شود.

معتقد هستیم حمایت از تشکل‌ها اگر برنامه‌ریزی‌شده نباشد و اگر تشکل‌ها نتوانند برنامه‌های خود را به‌خوبی و با رعایت قوانین و موازین برگزار کنند، بقیه تشکل‌ها متضرر می‌شوند. بنابراین خواستیم با آن انجمن برخورد جدی صورت بگیرد و پیگیری شود.

بادپا یادآور شد: پیش از این هم کانون کارآفرینی یک دانشگاه به همین دلیل رعایت نکردن موازین تعلیق شد. بیشتر انجمن‌ها این نکات را رعایت می‌کنند. مساله این است که چنین اتفاقات معدودی معمولا در رسانه‌ها بازتاب زیادی دارد ولی برخوردی که با این تخلف می‌شود، به‌خوبی منعکس نمی‌شود.

اعزام فعالان فرهنگی‌ هنری دانشگاه‌ها به عتبات

وی همچنین از اعزام فعالان فرهنگی‌ هنری دانشگاه‌ها به عتبات خبر داد و گفت: شماری از فعالان فرهنگی دانشگاه ها (خانم‌ها) شامل دبیران شورای هماهنگی کانون ها و کارشناسان فرهنگی دانشگاه ها پنجم آذر ماه به عتبات عالیات اعزام شدند و کاروانی هم از آقایان دیروز (شنبه، ۱۱ آذر) راهی شدند که در این سفر با کارشناسان معاونت فرهنگی چند نشست فرهنگی هم خواهند داشت.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید