همکاری آژانس با ایران فعلا ثمربخش نبوده است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۲۵
    کد خبر :939811
رافائل گروسی

رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشستی خبری را درباره موضوعات روز از جمله نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین و برنامه اتمی ایران آغاز کرد.

گروسی گفت، در این نیروگاه برای قطع برق راه‌های جایگزین وجود دارد. برای مثال یک نیروگاه حرارتی بزرگ در مجاورت این مجموعه وجود دارد و بعد از آنکه سوییچ مربوط به آن هدف راکت قرار گرفت و متعاقبا شهر «انرهودار» در خاموشی کامل فرو رفت.

مدیرکل آژانس گفت، مشکل به طور موقتی رفع شده اما «وضعیت پایدار نیست» و رآکتور شماره ۶ خاموش شده است. هر کدام از رآکتورهای زاپوریژیا یک مولد برق اضطراری گازوئیلی دارد و دو مولد نیز به‌صورت ذخیره وجود دارد.

در ادامه این نشست خبری، او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه هسته‌ای ایران و مسائل پادمانی آژانس گفت: «در تحقیقات فعلی که در تلاش برای انجام آن با همکاری ایران هستیم، فعلا ثمربخش نبوده است و همچنان منتظر هستیم این اتفاق رخ دهد».

گروسی افزود: «اگر برجام اجرایی شود می‌تواند رسیدن به جمع‌بندی وسیع‌تر ما در این زمینه کمک کند که مستقل از برجام یا هر توافق دیگری بین ایران و کشور دیگری هستند و این مسائل صرفاً به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط است».

فارس/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید