همکاریهای نظامی قطر و الجزایر گسترش می یابد

  • کامنت
  • چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶
    کد خبر :411577

یک هیات عالی رتبه نظامی الجزایر به ریاست فرمانده نیروی دریایی این کشور برای گفت وگو پیرامون گسترش همکاریهای نظامی با قطر به دوحه سفر کرد.

حساب کاربری وزارت دفاع قطر در توئیتر اعلام کرد : سرلشگر ‘حولی محمد العربی’ فرمانده نیروی دریایی الجزایر که به این کشور سفر کرده است دیدارهای جداگانه ای با سرلشگر ستاد ‘عبدالله حسن السلیطی’ فرمانده نیروی دریایی و ‘خالد العطیه’ وزیر دفاع قطر انجام داده است .
این گزارش افزود : در دیدارهای انجام شده دو طرف در خصوص راههای توسعه همکاریهای نظامی به ویژه در زمینه همکاریهای نیروی دریایی دو کشور گفت و گو کردند.
بر اساس اعلام وزارت دفاع قطر ، فرمانده نیروی دریایی الجزایر پیش از انجام این ملاقات ها از امکانات نیروی دریایی این کشور در مناطق مختلف بازدید کرد.
پس از آغاز بحران در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس، الجزایر در بیانیه ای اعلام کرد که با دقت و توجه تمام، وخامت روابط کشورهای منطقه رادنبال می کند و بر یکپارچگی و همبستگی جهان عرب تاکید دارد.
الجزایر در این بیانیه از همه کشورها خواست، گفت و گو را به عنوان تنها راه حل برای حل اختلافاتشان در پیش بگیرند.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
به گزارش ایرنا ،تحریم کنندگان 13 شرط برای از سرگیری روابط تعیین کردند اما دوحه می گوید که این شروط ناقض اصل حق حاکمیت کشور است و تاکنون به آن عمل نکرده است .
قطر بعد از تحریم تلاش کرده است با توسعه همکاریهای خود با کشورهای عربی از جمله الجزایر ، از محدویت های اعمال شده از سوی 4 کشور تحریم کننده عبور کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید