همه چیز درباره رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۶:۱۴
    کد خبر :1057055
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴

رزمایش کمربند امنیتی ۲۰۲۴ با حضور کشور‌های چین، روسیه و ایران با تیراندازی به سمت اهداف تعیین‌شده سطحی انجام شد.

در این رزمایش، ناو شهید محمودی، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابومهدی المهندس، ناوچه تندر شهید توسلی و بالگرد‌های نیروی دریایی سپاه در کنار رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی مقتدرانه حضور دارند.

ناو‌های جدید الحاق‌شده به نیروی دریایی سپاه برای اولین بار است که در این رزمایش مرکب حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند.

از ویژگی‌های ناو‌های نیروی دریایی سپاه در این رزمایش قابلیت حضور در مأموریت‌های طولانی در اقیانوس‌ها، دریامانی طولانی و حمل و استفاده از جدید‌ترین سلاح‌های پیشرفته تولید داخل است.

فرمانده پایگاه امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه در این زمینه گفت: ما با استعداد سه ناو و دو ناوچه در این رزمایش شرکت کردیم. این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، در حال برگزاری است که سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی جهان در شمال اقیانوس هند در اضلاع این محدوده قرار دارد؛ منطقه‌ای که مهمترین مرکز تردد انرژی و تجارت در دنیاست.

سردار نوذری افزود: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چندجانبه میان کشور‌های شرکت‌کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشور‌ها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است که ما نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای این مهم پیشقدم هستیم.

به گزارش صداوسیما، فرمانده پایگاه امام علی (ع) اضافه کرد: در این رزمایش تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده‌شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی، پیش‌بینی شده است.

“اجرای تمرین «Photo Ex» و آرایش‌های تاکتیکی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴”

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ نیز اظهار داشت: در این مرحله از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین «Photo Ex» و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی ادامه داد: تمامی مراحل رزمایش با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقای سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریا نخواهند داد.

“تیراندازی ناو‌های ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی”

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی همچنین اظهار داشت: در این مرحله از برگزاری رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، به اجرای تمرینات پرداختند.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سرفرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دنا» و با استفاده از سلاح‌های تعیین‌شده به سوی اهداف سطحی در دریا تیراندازی کردند.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی اضافه کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با بیان اینکه امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد، تمرین برای مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ اعلام کرد.

“انهدام اهداف هوایی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴”

به گفته امیر دریادار دوم تاج‌الدینی در ادامه این رزمایش که در شمال اقیانوس هند در حال برگزاری است، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود، توسط یگان‌های شرکت‌کننده با موفقیت انجام شد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با بیان اینکه عملیات تیراندازی روزانه نیز اجرا شد، گفت: عملیات تیراندازی شبانه و روزانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی اضافه کرد: سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیرو‌های دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیرو‌های دریایی کشور‌های چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد.

مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شد و تا روز جمعه ادامه دارد.

در این رزمایش که به منظور حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام می‌شود، یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری سطحی، زیرسطحی و پروازی کشور‌های چین و روسیه شرکت داشته و نمایندگانی از کشور‌های عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز به عنوان ناظر حضور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید