همدستی مادر و پسر برای دزدی از خانه اقوام

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۴
    کد خبر :626467

مردی جوان که با همراهی مادرش اقدام به سرقت یک و نیم میلیاردریالی از خانه یکی از اقوامشان کرده بود، دستگیر شد.

 

چند روز پیش یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری یافت‌آباد اعلام کرد که پس از بازگشت از سفری که با خانواده‌اش رفته بود، متوجه شده که طلا و جواهراتشان به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از داخل خانه به سرقت رفته است. در همین راستا نیز تیمی از ماموران کلانتری رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و تحقیقات اولیه‌شان برای دستگیری متهمان آغاز شد.

 

با آغاز تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان بدون اینکه قفل در ورودی را تخریب کنند وارد منزل شده و بدون معطلی به سراغ محل طلاها و جواهرات رفته و با سرقت آنها از خانه خارج شده‌اند. موضوعی که احتمال وقوع سرقت از سوی افراد آشنا را تشدید کرد و در عین حال مالباختگان ادعا کردند که در این زمینه به کسی مشکوک نیستند.

 

در ادامه با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارق کلید خانه را به همراه داشته و با لباس تیره نقابی روی صورت وارد خانه شده است که همین موضوع شک ماموران در مورد آشنا بودن سارق را به یقین بدل کرد و ماموران تحقیقات خود را روی آشنایان و اطرافیان مالباخته متمرکز کردند و در همین راستا شماری از آشنایان و اقوام مالباخته که با شاکی در ارتباط و در رفت و آمد بودند تحت کنترل در آمدند.

 

در جریان این بررسی‌ها مشخص شد که یکی از اقوام مالباخته به تازگی یک دستگاه خودروی سواری و تعدادی وسایل منزل خریداری کرده و این درحالی است که وضع مالی مناسبی هم نداشته‌اند. در همین راستا پسر جوان این خانواده که ویژگی بدنی‌اش نیز شبیه مرد داخل تصویر بود به کلانتری دعوت شده و تحت بازجویی قرار گرفت. این فرد که در ابتدا منکر هرگونه سرقت و اطلاع از آن بود، وقتی که در مقابل ادله و شواهد ماموران قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف بازکرد و به سرقت از خانه فامیلشان اعتراف کرد.

 

این فرد در اعترافاتش به ماموران گفت: مدتی قبل به خانه مالباخته رفته بودم که در همان جا از فرصت استفاده کرده و کلید خانه‌شان را سرقت کرده و یک نسخه از روی آن تهیه کردم. چند روز بعد نیز دوباره به خانه‌شان رفته و کلید اصلی را در سرجایش گذاشتم. مدتی گذشت تا اینکه متوجه شدم این افراد خانوادگی به سفر رفته و کسی در خانه‌شان نیست که به همین دلیل فرصت را مناسب دیده و به خانه آنها رفتم و چون از قبل جای طلا و جواهرات را می‌دانستم در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه اقدام به سرقت کرده و از خانه خارج شدم.

 

متهم ادامه داد:‌پس از سرقت، طلاها را به خانه آورده و در تشک مبل پنهان کردم، موضوع را به مادرم نیز اطلاع دادم و او هر روز بخشی از طلاها را به طلافروشی برده و به فروش می‌رساند و پولش را به من می‌داد که من هم با این پول‌ها لوازم خانه را عوض کرده و یک دستگاه ماشین نیز خریدم.

 

به گزارش ایسنا،مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد:‌ مادر این جوان نیز دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرد. در ادامه نیز برای هر دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید