همایش شیرخوارگان حسینی در استان تهران

    کد خبر :929781
همایش شیرخوارگان حسینی در استان تهران

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم به یاد کودکانی که در روز عاشورا در کربلا به شهادت رسیدند در مصلی‌ها، مساجد و حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان تهران برگزار می‌شود.

دانشگاه تهران

مسجدکوی دانشگاه تهران روز جمعه ۱۴ مرداد ساعت ۱۱ با همکاری هیئت باقرالعلوم(ع) همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار خواهد کرد.

شهرستان قدس، شهریار و ملارد

این مراسم در مصلی و مسجد جامع امام علی(ع) شهر اندیشه ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت الاسلام باباییان امام جمعه اندیشه، یادمان شهدای گمنام شهرقدس ساعت ۱۰ و در مصلی شهرستان قدس ساعت ۱۰:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرقدس و با حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت آغاز خواهد شد.

همچنین در اماکن مذهبی، مساجد و مصلی امام خمینی(ره) شهرستان شهریار و مساجد و گلزار شهدای شهرستان ملارد و برخی هیئت‌ها و مساجد مارلیک و شهرک لاله نیز این همایش برپا شده و نمایشگاه‌‌هایی با عنوان عاشورا و بین‌الحرمین راه‌اندازی شده است.

شهرستان ورامین، قرچک

مصلی حضرت صاحب‌الزمان(عج) ورامین نیز روز جمعه ساعت ۹ صبح میزبان اجتماع شیرخوارگان خواهد بود که‌ این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حسنی برگزار خواهد شد و در آستان مقدس امام زادگان ظاهر و مطهر(ع) خیرآباد ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا خرم‌آبادی این مراسم برگزار می‌شود.

مسجد جامع شهرستان قرچک نیز در روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) ساعت ۸:۲۰ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی را برگزار خواهد کرد.

شهرستان پاکدشت

در شهرستان پاکدشت نیز خردسالان و شیرخوارگان شهرفرون آباد از ساعت 9 صبح در مسجد المهدی(عج) همراه مادران خود در این مراسم معنوی حضور یافته و به یاد بی‌قراری‌های طفل شش ماهه امام حسین(ع) همنوایی خواهند کرد.

شهرستان رباط‌کریم

مسجد جامع امام علی(ع) در فاز ۲ شهر پرند و مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم نیز ساعت ۹ صبح برنامه عزاداری و همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

شهرری

آستانه مقدسه بی بی زبیده(س) شهرری در خیابان فداییان اسلامی ساعت ۱۸ و مصلی شهر حسن آباد نیز روز جمعه این مراسم را برگزار خواهند کرد.

همچنین آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و مضجمع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هرساله به یاد مظلومیت شهدای دشت کربلا و باب الحوائج شش ماهه این مراسم پرشور را برپا کرده و امسال نیز میزبان مادران و شیرخوارگان حسینی خواهند بود.

گفتنی است،این اجتماع عظیم با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی برپا و برای شهادت شش ماه کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) عزاداری و مرثیه‌سرایی کرده و با خواندن نذرنامه‌ای فرزندانشان را نذر یاری امان زمان(عج) می‌کنند.

دانشجو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید