هفته بیست و ششم لیگ برتر

  • ورزشی
  • جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ۸:۴۵
    کد خبر :987648
هفته بیست و ششم لیگ برتر

5 مسابقه از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال شنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان هوادار تهران است و سپاهان به مصاف مس رفسنجان می‌رود.

استقلال و سپاهان 52 امتیازی برای صدرنشینی در پایان هفته رقابت شانه به شانه‌ای باهم دارند.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

پیکان تهران – صنعت نفت آبادان؛ بازی مهم برای قعرنشینان قعرنشینان

هر دو تیم هفته گذشته بعد از مدت ها به پیروزی رسیدند، پیکان با شکست هوادار ۲۶ امتیازی شد و به رده یازدهم جدول صعود کرد تا تقریبا حاشیه امنیتی بابت سقوط نکردن پیدا کند ولی صنعت نفت که سومین برد فصل خود را به دست آورد ۱۶ امتیازی و در رده پانزدهم جدول ایستاده و همچنان یکی از تیم های در خطر سقوط است. سه امتیاز این مسابقه برای نفتی ها بیشتر از حریف ارزش دارد ولی پیکان هم نمی خواهد دوباره به منطقه فانوس بدستان نزدیک شود.

عبدالله ویسی سرمربی جدید نفت در گذشته هدایت پیکان را هم برعهده داشته و با ساختار و فوتبال این باشگاه آشنایی دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک _ یک تمام شد ولی این مرتبه مساوی برای نفت حکم باخت دارد و اگر پیروز شود به بقا در لیگ برتر امیدوار خواهد شد اما در صورت شکست می توان گفت نفت آبادان هم بعد از نفت مسجدسلیمان خود را برای حضور در لیگ یک آماده می کند بنابراین نتیجه این بازی برای تمامی تیم های قعرنشین اهمیت دارد.

استقلال – هوادار؛ صدر جدول آبی می شود؟

استقلال در حال حاضر به دلیل تفاضل گل در رده دوم جدول قرار دارد. آبی پوشان ۵۲ امتیازی می خواهند با کسب پنجمین برد متوالی خود همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان بمانند و حتی شاید در پایان این هفته صدرنشین لیگ شوند به شرطی که سه امتیاز این بازی را بگیرند.

شاید بزرگترین مشکل استقلال در بازی فردا محرومیت یامگا و سیلوا است این دو بازیکن ثابت آبی پوشان از جمله تاثیرگذارترین بازیکنان فصل آبی پوشان بوده اند ولی در غیبت آنها به احتمال زیاد ساپینتو از صالح حردانی و محمدحسین مرادمند در ترکیب تیم استفاده کند. استقلال با ۳۶ گل زده بعد از سپاهان هجومی ترین تیم لیگ است و از زمان صعود هوادار به لیگ برتر حتی یک امتیاز هم به این تیم نداده و همواره مقابل هوادار پیروز بوده است.

هوادار در این فصل یک باخت را به پرسپولیس تحمیل کرد و باعث شد که اکنون پرسپولیس در رده سوم جدول لیگ قرار بگیرد. هوادار یک تیم تمام استقلالی محسوب می شود از ساکت الهامی سرمربی تیم تا ایمان عالمی و شاهرخ بیانی و برخی بازیکنان همگی سابقه حضور در استقلال را دارند اما این دلیل نمی شود که آبی پوشان بازی راحتی در پیش داشته باشند.

بازی رفت را هم استقلال یک بر صفر برد و حالا می خواهد با یک برد دیگر به دربی برسد. مهم ترین اتفاق در روزهای اخیر استقلال جدایی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه است مردی که ساپینتو و بازیکنان خیلی دل خوشی از او در روزهای اخر مدیریتش نداشتند و بعد از هر برد علیه او مصاحبه کردند.

ملوان انزلی – تراکتور تبریز؛ جبران ملوان یا برد دیگر تبریزی ها

ملوان هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست سنگینی خورد و مازیار زارع سرمربی تیم به هواداران قول داد که این باخت را جبران کند اما تراکتور با پیروزی مقابل سپاهان اصفهان باعث مهیج تر شدن لیگ برتر در کورس قهرمانی شد. قرمزپوشان تبریزی با خمز سرمربی اسپانیایی خود با دو برد متوالی که به دست اوردند ۴۲ امتیازی شدند و در رده پنجم جدول لیگ قرار گرفتند ولی شانس رسیدن به رتبه چهارم را هم دارند اما ملوان ۲۴ امتیازی برای رسیدن به رتبه ای بهتر در جدول لیگ وفرار از منطقه خطر تلاش می کند.

بازی رفت دو تیم در تبریز یک بر یک مساوی شد.

گل گهر سیرجان – فولاد خوزستان؛ دوئل سوم دو تیم

این سومین تقابل دو تیم در این فصل است در بازی رفت تیم گل گهر یک بر صفر پیروز شد و در جام حذفی نیز شاگردان قلعه نویی پیروز شدند اما اکنون قلعه نویی سرمربی تیم ملی شده و با آن برد از گل گهر جدا شد. منصوریان هم که بعد از آن باخت حذفی گفت که تیمش مقابل گل گهر قطع نخاع شده حالا می خواهد آن باخت را جبران کند هرچند منصوریان مربی محبوبی در فولاد نشده و با وجود برد هم برخی هواداران علیه او موضع می گیرند.

گل گهر سیرجان که نمی خواهد رتبه چهارمی خود را در جدول لیگ از دست بدهد به دنبال برد در این دیدار خانگی است اما فولاد هم می خواهد رتبه هفتمی خود را حفظ کند.

سپاهان اصفهان – مس رفسنجان؛ برد مقابل زرد پوشان مقابل رکوردار تساوی؟

صدرنشین لیگ برتر برای اینکه همچنان شانس اول قهرمانی باقی بماند باید دراین مسابقه خانگی پیروز شود. باشگاه سپاهان هم تماشای بازی را برای هواداران رایگان اعلام کرده است. زرد پوشان هفته گذشته سه امتیاز حساس را در تبریز از دست دادند تا استقلال و پرسپولیس به یک قدمی آنها برسند.

مس رفسنجان رکودار تساوی لیگ با 40 امتیاز در رده ششم جدول لیگ ایستاده و نیم نگاهی به حضور در رده چهارمی جدول دارد. مس در بازی رفت هم یک امتیاز از سپاهان گرفت و اگر بازهم موفق به این کار شود باعث خوشحالی هواداران سرخابی خواهد شد.

مس رفسنجان یک بازی هم با استقلال دارد و در واقع می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت تیم قهرمان لیگ داشته باشد.

برنامه مسابقات هفته

هفته بیست و ششم؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

جمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

مس کرمان – پرسپولیس – ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

نفت مسجدسلیمان – ذوب آهن اصفهان – ساعت ۱۹:۴۵ – ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

نساجی مازندران- آلومینیوم اراک – ساعت ۲۰ – ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

پیکان تهران – صنعت نفت آبادان – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه متعاقباً اعلام می شود.

استقلال – هوادار تهران – ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی تهران

ملوان بندر انزلی- تراکتور تبریز – ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه تختی انزلی

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- مس رفسنجان – ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه نقش جهان اصفهان

گل گهر سیرجان- فولادخوزستان – ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

 فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید