هشدار پزشکان: سویه دلتا در کمین کودکان است

    کد خبر :833772
سویه دلتا در کمین کودکان است

همزمان با افزایش بستری شدن کودکان در آمریکا به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ ، پزشکان می گویند این نگرانی وجود دارد که سویه دلتای ویروس کرونا، خطرهایی را برای کودکان به دنبال داشته باشد.

تارنمای خبری آمریکایی «ان.بی.سی نیوز » با انتشار این خبر نوشت: شمار کودکانی که طی دوهفته اخیر در بیمارستان کودکان «نئواورلئان» واقع درایالت «لوئیزیانا» آمریکا با وضعیت بیماری وخیم که در آنها ابتلا به کووید -۱۹ مشاهده شده، بستری گردیده اند به یکباره جهش یافته و از صفر کودک بستری به ۲۰ کودک بستری شده با این مشخصات رسیده است.

دکتر «مارک کلین» (Mark Kline) رئیس بخش این بیمارستان به این رسانه آمریکایی دراین باره گفت: تاکنون هرگز چنین چیزی مشاهده نکرده ایم، اکنون شاهد بیمار شدن کودکانی هستیم که تا یک سال اول شیوع ویروس کرونا و تا پیش از پدید آمدن ویروس سویه دلتا نظیر آنرا ندیده بودیم.

بنابراین گزارش هم اکنون وضعیت مشابهی نیز در بیمارستان کودکان « پالمر آرنولد » ( Arnold Palmer Hospital for Children) واقع در ایالت فلوریدا مشاهده شده است.

شواهد قوی مبنی بر خطرآفرین بودن ویروس دلتا برای کودکان هنوز وجود ندارد

با وجود ابراز نگرانی پزشکان و کارشناسان ؛ آنها به ان.بی.سی نیوز گفته اند که هنوز شواهد قوی مبنی بر اینکه ویروس سویه دلتا قادر به تغییر شکل دادن ویروس هایی شود که برای کودکان خطرآفرین باشد، در دست نیست.

دکتر «برنهارد ویدرمن» « Bernhard Wiedermann » متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان کودکان «نشنال» واقع در واشنگتن دی.سی به ان.بی.سی نیوز گفت: هنوز خیلی زود است تا دراین باره نتیجه گیری کرد، زمان خواهد برد تا نمونه و اطلاعات دراین زمینه جمع آوری و مورد بررسی قرار گیرند.

ان.بی.سی نیوز در ادامه نوشت: «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری » در آمریکا (CDC) درحال بررسی بر روی این موضوع است تا مشخص سازد آیا ویروس سویه دلتا، در حقیقت، قادر بوجود آوردن بیماری های جدی و وخیم در کودکان است یا خیر.

به گزارش ایرنا، تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: درحالی که کودکان همواره مستعد ابتلا به کووید -۱۹ بوده اند، بنابر آخرین داده های «آکادمی پزشکی اطفال آمریکا» (American Academy of Pediatrics)، بیش از ۴.۱ میلیون کودک از ابتدای همه گیری مبتلا به کووید -۱۹ تشخیص داده شده اند که ۱۴.۳ درصد از کل موارد را شامل می شود، اما این آمار در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۹ جولای (۲۴ تیر تا ۷ مرداد) به ۱۹ درصد افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید